אורח חיים בריא ונכון במאה העשרים ואחת

המאה העשרים ואחת הביאה איתה אמנם לא מעט חידושים בתחומים רבים, ההופכים את חיינו לטובים הרבה יותר, אולם יחד איתה גם מחלות רבות, ובעיקר בשל אורח החיים הלא בריא, שרבים אימצו אותו. למרות המודעות הרבה לבריאות, ישנם רבים הסובלים ממחלות שונות, המאפיינות את התרבות המערבית ואת המאה העשרים ואחת. רבות ממחלות אלו ניתנות למניעה על ידי אימוץ הרגלים בריאים וטובים יותר, הכוללים תזונה נכונה וגם פעילות גופנית.

כיצד עושים זאת נכון

כדי להימנע מהמחלות הרבות והתסמינים השונים שהביאה איתה המאה העשרים ואחת, חשוב להתחיל ולאמץ אורח חיים בריא יותר, ומוטב מוקדם ככל האפשר ובמסגרת המשפחתית המורחבת. כדאי לצרוך מזון טרי, במקום מזון תעשייתי, וגם לאכול ארוחות מסודרות. חשוב להתחיל את היום בארוחת בוקר, הכוללת סיבים תזונתיים, וויטמינים ומינרלים. קינוח הארוחה בשתיית קפה באלאנס יכול לתרום לתחושת השובע בשל הסיבים התזונתיים שבקפה האחראיים על כך. סיבים תזונתיים אפשר למצוא גם בפירות וירקות, שאפשר לשלב בארוחת הבוקר וגם בדגנים וקטניות שאפשר לשלב בארוחות האחרות.

פעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד וחשוב למצוא את הזמן לעסוק בכך. רבים מבלים שעות ארוכות במהלך היום בישיבה מול המחשב וכמעט שאינם מפעילים ומזינים את גופם ובמשך שעות רבות מאד. אורח חיים זה גורם לעלייה במשקל, גורם לתסמינים שונים הבאים לידי ביטוי בתצורת מחלות וגם גורם לתחושה אישית פחות טובה ולחוסר באנרגיה. פעילות גופנית שלוש פעמים בשבוע ושעה בכל פעם יכולה לעזור לא מעט, הן כדי לשמור על הגוף והן כדי ליהנות מבריאות טובה יותר. אפשר להירשם לחדר כושר ולהתאמן בו מספר פעמים בשבוע, אפשר לצאת להליכות יום יומיות או לשחות בבריכה ואפשר גם להירשם לחוגי ספורט שונים.

בריאות לכל המשפחה

אורח חיים בריא ונכון הוא הכרחי בכל גיל. חשוב שכל המשפחה יחד תאמץ את אורח החיים הבריא ובעיקר חשוב שההורים יתנו דוגמא לילדיהם. בין אם זו שתייה של קפה באלאנס לאחר הארוחה בשל הסיבים שבו שגורמים לתחושה של שובע וגם אכילה של מזונות העשירים שבהם, ובין אם זה בעיסוק בפעילות גופנית באופן קבוע, כל אלה ועוד יכולים לעזור בכך ולתרום לבריאות. את אורח החיים הבריא חשוב לאמץ כבר בגילאים צעירים. כדאי להסביר לילדים את חשיבותו של אורח החיים הבריא ובעיקר כיצד ניתן ליישם אותו (אילו מזונות חשובים לבריאותנו, כיצד הפעילות הגופנית עוזרת לנו ועוד).

שליחת תגובה