אבני הכליות שלנו

הכליות בגוף האדם הן איברים חיוניים לתפקודו של הגוף. הכליות הן האמונות על סינון הדם ופועלות לויסות המים, היונים והחומציות בגוף האדם. הכליות ממוקמות בבטן האחורית של הגוף והווצרותן של אבנים בכליות מביאה לכאבים בלתי נסבלים בעלי יכולת לגרום להקרנת כאב לכל האזורים שסביבן (מותן, בטן, רגליים, מפשעה, גב). במקרה של אדם הסובל כאבים בכליות, ישנה גם אופציה שמקורם אינו באבנים, אלא דווקא בדלקת ולכן נזקקים לטיפול ואבחנה מרופא בנושא. הרפואה בימינו מתקדמת מאד וישנן שיטות טובות ויעילות לטיפול במצב של היווצרות אבנים ובמצבים של דלקות.                                                                                  

אבני כליות הן מסוגים שונים ומאפיינים שונים. קיימות אבנים שנקראות אבני סידן והן האבנים שנמצאות במרבית המקרים של מי שסובל מהתופעה. סוגים נוספים של אבנים, הן אבני סטרוויט, אבני חומצת שתן ואבני ציסטין. אבנים יכולות להיות קטנות מאד ויכולות להגיע גם לגדלים משמעותיים. הטיפול בהן תלוי בגודלן ובסוגן. לעיתים, במיוחד כאשר מדובר באבנים קטנות, הטיפול הוא אינו חודרני ומביא לתוצאות מצוינות, למרות זאת.

ישנם מיני סימפטומים שנגרמים כתוצאה מאבנים וביניהם ניתן למצוא, כאבים חזקים ביותר בחלק האחורי של הבטן, במפשעה, במתניים ועוד. כמו-כן, תחושה של בחילות, עליה בחום הגוף של למעלה מ- 38 מעלות וכן, תופעות בשתן עצמו, כמו תחושת צריבה בעת מתן השתן, צורך לתת שתן בתדירות גבוהה, גם כשאין שתן, שתן שמתאפיין בריח רע ובצע עכור וכן, עשויה להגרם הופעת דם בשתן, אם כי בדרך כלל, מדובר בכמות מיקרוסקופית. מדובר בסימפטומים המפריעים מאד לאיכות החיים ומשבשים את סדר היום, כך שאין מנוס מהגעה לרופא. אם איתרע מזלו של אדם והשופכן נחסם כתוצאה ממצב בריאותי זה, הרי שהתופעות מהן יסבול יתרחבו לבחילות והקאות, שלשולים, רעד, כאבים בגב התחתון וכאבים בעת מתן שתן. כל אלה מחייבים התערבות רפואית למניעת החמרת המצב וטיפול במצב הקיים.

הכליות שלנו הינן איבר רגיל ופעיל ביותר. בכל מצב של כאבים בכליות או באזורי הגוף המקיפים אותן, חובה לפנות לבדיקות רפואיות, שכן בין אם מדובר בדלקת ובין אם מדובר במצב בו הצטברו אבנים בכליות, נדרש טיפול רפואי. ממילא, כפי שעולה מסקרים שנערכו בין מטופלים, קשה מאד לאדם לסבול את הכאבים מן הסוג הזה ולפיכך, יגיע, ככל הנראה, לבדיקה רפואית וכך, גם יקבל טיפול מתאים, שכן הסבל והכאב הנובעים מבעיות שנוצרות בכליות, אינם גזירת גורל וישנם טיפולים למצבים אלו.

שליחת תגובה