ניתוח וריקוצלה – כדאי לדעת

אי פוריות הגבר יכולה להיגרם מסיבות שונות. לעיתים זה אורח החיים עצמו שאיננו בריא, לעיתים זו הגנטיקה ולעיתים אלו תופעות שונות הקשורות למערכות הגוף עצמן. במקרים של וריקוצלה, התרחבות ורידי האשך, יכולה להיפגע פוריות הגבר וגם להוביל לבעיות נוספות, כמו כאבים ואי נוחות כללית. ניתוח וריקוצלה יכול להיות פתרון מתאים לגברים הסובלים מתופעה זו והוא מוצע כיום במרכזים הרפואיים השונים.

מהי וריקוצלה

כשמדברים על וריקוצלה מתכוונים לתופעה המכונה גם דליות האשך. תופעה זו מתייחסת למקרים בהם ורידי האשך אינם מנקזים באופן תקין את הדם מהאשך עצמו, מה שמוביל להתרחבותם ולפגיעה בתפקודם. הסיבה לתופעה זו איננה ידועה למרות הבדיקות והמחקרים שבוצעו בנושא. הוריקוצלה מתרחשת בדרך כלל באשך השמאלי ופעמים רבות מתגלה ממש במקרה. ישנם מקרים רבים בהם היא איננה מלווה בסימפטומים שונים, אל במקרים שכן היא עשויה לגרום לכאב, לתחושת אי נוחות וגם לבעיות פוריות. כשישנו קושי להיכנס להיריון, והסיבה לכך איננה נעוצה באישה, נבחנת אפשרות של וריקוצלה, ממנה יכול הגבר לסבול.

כיצד מטפלים בתופעה

מרכזים בריאותיים שונים בארץ מציעים ניתוח וריקוצלה העוזר להתמודד עם התופעה. זאת לצד ניתוחים נוספים, כמו וסקטומי, שהינו ניתוח לחיתוך צינורית הזרע. הטיפול בוריקוצלה הינו טיפול כירורגי והוא מוצע במקרים בהם נלווים לכך סימפטומים שונים, הפוגעים בהתנהלותו של הגבר. ניתוח זה, כמו ניתוח וסקטומי, מצריך פנייה אל מרכז בריאותי ורופא המתמחה בכך. אפשרות אחת היא ניתוח הכולל חתך קטן בשק האשכים עצמו או במפשעה, חתך העוזר בניקוז הנוזלים שהצטברו במקום. מדובר בניתוח פשוט מאד שנעשה בהרדמה כללית. הוא איננו מצריך הכנות מיוחדות וניתן להשתחרר מבית החולים כמה שעות לאחר הניתוח. אפשר לחזור לתפקוד מלא לאחר כמה ימים ללא כל בעיה. אפשרות נוספת לטיפול היא ניתוח במסגרתו נקשרים הוורידים הבעייתיים כדי למנוע את תפקודם ולאפשר לוורידים האחרים לתפקד ולבצע את עבודת הניקוז הנדרשת במקום. גם כאן מדובר בניתוח פשוט באופן יחסי, אולם כזה המוצע בדרך כלל כשמדובר בילדים קטנים הסובלים מכך.

לסיכום

במידה ונדרשים לעבור ניתוח כזה חשוב כאמור לפנות לרופא מומחה. למרות שלא מדובר בהליך מסובך, יש לבצע אותו במקום המתמחה בביצוע הליכים כירורגיים כאלה. אבחון מהיר ומדויק יכול לעזור במתן טיפול נקודתי מתאים ובמציאת מענה נכון במקרים של קושי בכניסה להיריון, למשל, הנובע בשל תופעה זו. בכל מקרה, חשוב לפנות כמה שיותר מהר לביצוע האבחון כדי לבדוק האם אכן מדובר בויקוצלה המצדיקה מענה כירורגי מתאים.

שליחת תגובה