טיפול השתלת שיניים – כיצד תבחרו את הרופא המתאים?

טיפול השתלת שיניים הוא טיפול מורכב מאד המצריך מרופא השיניים המבצע אותו מיומנות ורמת מקצועיות גבוהה. אם אתם נדרשים לעבור השתלת שיניים ותוהים איזה רופא שיניים לבחור, הנה כמה פרמטרים חשובים שכדאי לכם לבדוק לפני הפנייה לרופא:                                                                                                                                             Dental assistant in exam room with mask on

  1. ניסיון בתחום השתלות שיניים – צריכים לעבור השתלת שיניים ותוהים באיזה רופא לבחור? אם כן, אחד הפרמטרים החשובים ביותר שאליו עליכם להתייחס בבואכם לבחור את רופא השיניים שיעשה זאת, הוא הניסיון שלו. טיפול כזה הוא טיפול מורכב. לא כל רופא שיניים יכול לעשות אותו ונדרשת מומחיות בתחום. רופא מנוסה, רופא שביצע לא מעט טיפולים כאלה בעבר והתמודד בהצלחה עם האתגרים השונים שבהם, הוא הכתובת הנכונה שאליה כדאי לפנות.
  2. כמה עולה הטיפול – טיפולי שיניים, באופן כללי, יכולים לעלות לא מעט כסף. ובכל זאת, לא תמיד מוכרחים לשבור תכנית חיסכון לשם כך. אם אתם צריכים לעבור השתלות שיניים, בדקו מראש כמה צפוי לעלות הטיפול ובצעו כמעין סקר שוק. פנו לכמה רופאי שיניים המתמחים בכך ובדקו מולם כמה צריך לעלות טיפול השתלת שיניים.
  3. אופי הרופא המטפל – מטופלים רבים חוששים מהמפגש עם רופא השיניים, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בטיפול שיניים מורכב כמו השתלת שיניים. חשוב לבחור רופא קשוב, רופא אמפתי המסוגל להבין את רגשותיו של המטופל ולפעול בצורה עדינה וזהירה מאד. אם מעולם לא פגשתם אותו, כדאי להגיע לפגישת היכרות מקדימה כדי "לתהות על קנקנו" ובהתאם להסיק את המסקנות.
  4. המלצות וחוות דעת – אם אין לכם רופא שיניים קבוע ואתם מתלבטים לאיזה רופא לגשת, פנו אל בני משפחה או חברים קרובים ובקשו מהם המלצות לרופא שיניים המבצע השתלות שיניים. אם פניתם לאחד כזה, פנו גם למטופלים שביצעו אצלו בעבר טיפולים כאלה ובקשו לשמוע מהם חוות דעת על הטיפול שבוצע. אל תמהרו לבחור רופא שיניים על סמך דעות של אחרים. היעזרו גם באינטואיציה שלכם.
  5. המרפאה – חשוב שתהיה סביבה סטרילית ונעימה שבה יתבצע הטיפול. במסגרת ביקורכם המקדים, בחנו מעט את המרפאה, בדקו האם היא נעימה לכם, האם האווירה בה שלווה ורגועה וגם האם היא מטופחת ונקייה. חשוב לבצע את טיפולי השיניים במקום המתאים, במרחב שמציע לרופא המטפל את כל הציוד הנדרש לו ולמטופל עצמו את האווירה הנכונה. הקדישו לכך זמן והתייחסו גם לפרמטר זה לפני שאתם מקבלים את ההחלטה.