כיצד נפחית כאב לאחר ניתוח?

אף אחד לא רוצה להגיע לנקודה בה הוא זקוק לניתוח, אך נקודת מבט חשובה שיש לזכור היא כי עולם הכירורגיה הוא אחד מענפי הרפואה הפוריים והחשובים ביותר. הניתוחים הזמינים כיום מאפשרים לנו לחיות חיים ארוכים יותר, וליהנות מרמת בריאות שהולכת ומשתפרת, תוך שמירה על איכות החיים שלנו.

היכולת לטפל במחלות כה רבות, ולתקן נזקים המתרחשים בגוף שלנו בעזרת ניתוחים, היא אחת מתנותיו הגדולות של מדע הרפואה, אך מתנה זו מגיעה לעיתים עם מחיר מסוים, כאב כלשהו המלווה את תהליך השיקום והריפוי המלא.

לפניכם תיאור של פיתרונות שונים ויעילים להפחתת כאב לאחר ניתוחים, בכדי לאפשר לכם ליהנות מהשיקום המהיר, הטוב והנוח ביותר, במינימום כאבים, ועד להחלמה מלאה.

 

הפחתת כאב – הכלים המודרניים

תרופות נוגדות כאבים – כדורים ותרופות שונות ברמות עוצמה שונות ודרכי השפעה שונות נגישים לנו כיום, ועם מגוון כה רחב יכולת ההתאמה של התרופה למטופל המשתקם הולכת ומתהדקת. ניתן כיום לבחור את הכדור המדויק והמתאים ביותר, שישפיע בצורה האופטימאלית ועם מינימום תופעות לוואי.

מזותרפיה – טיפול מתקדם וייחודי להחדרת תרופות אלופתיות (Allopathic) לשכבת השומן התת-עורית. תרופות ותערובות ייחודיות אלו, הכוללות חומרים שונים בעלי איכויות ריפוי בהתאם לצורך האינדיבידואלי של הפציינט, משפיעות לאורך זמן שכן הן משתחררות בצורה איטית מתוך שכבת השומן המגוננת עליהן, ויעילות לאורך תקופה.

הרדמה אזורית – בהתאמה עם רמת הכאב שחווה המטופל המשתקם מהניתוח, ובהתאמה לסטאטוס הרפואי, הגיל וכיו"ב, ניתן לעיתים לטפל בכאב לאחר ניתוח בעזרת הרדמה מקומית בהזרקה. הרדמה זו משפיעה לאורך זמן רב על-ידי מניעת ההולכת העצבית, כך שהאיתות על הכאב לא מגיע למוח, ולא מורגש כלל.

 

כלים משלימים לטיפול בכאב

דיקור סיני – אחד הכלים הייחודיים שהגיעו אלינו מרפואות המזרח מקבל רוח גבית ממחקרים רבים המאששים את היותו יעיל במיוחד בטיפול בכאב. הנגישות הגבוהה שלו בארץ, במקביל לתגובה המהירה של רוב המטופלים, הופכים אותו לבחירה מועדפת על-ידי הרבה מנותחים.

מדיטציה – וכלים דומים כגון דמיון מודרך וכיו"ב, מאפשרים לאדם להוריד את רמות הכאב בגוף, ואת רמות המתח הכלליות של הגוף, דרך הרגעה מודעת ואיטית של מערכת העצבים. תחילתה של תחושת הכאב היא באיתותים חשמליים ששולחת מערכת העצבים שלנו למרכזי החישה במוח, והרגעתם של עצבים אלו מובילה לשיכוך הכאב.

הזמינות הגבוהה של אמצעים מודרניים כגון מזותרפיה, לצד אמצעים עתיקים וייחודיים כגון הדיקור הסיני, מאפשרים למנותח לבחור את כיוון הטיפול המתאים לו, וליהנות מתהליך שיקום והתאוששות במינימום כאב.