קיצור קיבה – משאירים רק את השרוול

אנו חיים בעידן 'בריאטרי' וכל אדם שרמת ה- BMI שלו ומסת המשקל שלו מוגדרת כרמת 'אוביס' כלומר, רמה בה המשקל יכול לסכן את חייו, שוקל לעשות ניתוח קיצור קיבה. הבעיה היחידה היא שבמהלך השנים פותחו כל כך הרבה טכניקות להורדה במשקל על ידי פעולות פולשניות ולא פולשניות והמושג 'ניתוח לקיצור קיבה' הפך למושג גנרי, עד כי אנשים אינם יודעים מה ההבדלים בין הניתוחים. במאמר זה נגולל בפניכם אודות הייחודיות של ניתוח שרוול.

 

יש שלב בו האכילה הופכת להרגל ואדם שעסוק בעבודתו ודברים נוספים בחייו מגלה לאט לאט שקשה לו לשנות הרגלים וקשה לו לשרוך את השרוכים של הנעליים ולסגור את הכפתור במכנסיים, שיש לו קושי לנשום, שהליכה קצרה מובילה אותו למצב בו הוא מזיע כאילו ביצע את המרתון ואנשים מעירים לו שהגיע הזמן להוריד במשקל. הבעיה היא שהמשימה אינה כה קלה, בייחוד כאשר סובלים מהשמנת יתר לאורך שנים ולא מצליחים לשנות הרגלים ולהרזות. בדיוק משום כך קיימים ניתוחי קיצור קיבה ואביזרים שונים אותם מכניסים לקיבה, כמו למשל בלון, כאשר המטרה היא אחת: קרש זינוק להורדה במשקל וחיים בריאים יותר.

 

האם ניתוח שרוול הוא ניתוח קיצור קיבה? האם חותכים את הקיבה או האם מחדירים שרוול מיוחד לתוך הקיבה שבתוכו מצטבר כל המזון והאדם מתמלא מהר ומספיק לאכול לאחר כמות מסוימת של אוכל, האם השרוול דומה לטבעת? האם השרוול הוא מאין בלון? אלו הם רק חלק מהשאלות הנשאלות על ידי אנשים רבים שסובלים מעודף משקל ומעוניינים להוריד ממסת גופם. התשובה היא שכל דבר הוא שיטה אחרת וחשוב להגיע להרצאה או לפגישה אישית עם הרופא על מנת שיסביר לכם על מה בדיוק מדובר, במה שונה שיטת השרוול מהשיטות האחרות והאם אתם מתאימים לניתוח מסוג זה או שמא עדיף לכם לפנות אל רופא שמיישם שיטה אחרת של ניתוחי קיצור הקיבה.

 

על קצה המזלג..

על קצה המזלג ניתן לומר שניתוח שרוול הוא ניתוח קיצור קיבה שמיועד לאנשים שלוקים בהשמנת יתר. הליך זה מתבצע בשיטת הלפרוסקופיה שבמהלכה מסירים את רוב הקיבה (נשארים רק עשרים אחוזים ממנה). החלק שמשאירים נראה כמו שרוול ולכן פרוצדורה זו נקראת 'ניתוח שרוול'. היעילות של ניתוח זה שוות ערך ליעילות של ניתוח מעקף קיבה שהוכיח את עצמו והירידה החזויה מהמשקל הכולל היא בסביבות השישים עד שבעים אחוזים מסך משקל הגוף. כעת, בעידן בו הניתוחים הבריאטרים מבוצעים בקלות ובמהירות, גם אתם יכולים לקבל את ההזדמנות שלכם בחיים ולהרזות.