מכינה ללימודי רפואה בחו"ל

ישראלים המעוניינים להיות רופאים יתקלו בבעיה שהקבלה ללימודי רפואה בארץ היא כל כך מורכבת עד בלתי אפשרית, ותוכניות הלימודים קשות ועמוסות מאוד. לכך יש להוסיף את העלויות הגבוהות של לימודים ומחייה בישראל, בטח ביחס למדינות שונות באירופה. הפיתרון שמוצאים לא מעט צעירים שאינם מוכנים לוותר על חלום הרפואה הוא לימודי רפואה בחו"ל.

כדי להתקבל ללימודי רפואה בחו"ל יש לעבור מבחני קבלה, ולצורך כך נערכת כל שנה בארץ מכינה ללימודי רפואה בחו"ל. המכינה מועברת בדרך כלל ע"י מרצים מהשורה הראשונה בארץ וישנם גם מרצים המגיעים מחו"ל.

במהלך כל שנה מתקיימות בארץ מספר מכינות ללימודי רפואה בחו"ל במטרה לסייע לכמה שיותר סטודנטים להגשים את חלומם ולהתקבל לאחת מהפקולטות לרפואה באירופה. המכינות בנויות על פי דרישות האוניברסיטאות באירופה.

מטרתה של מכינה ללימודי רפואה בחו"ל היא גם הכנה למבחני האוניברסיטאות, גם מפגש עם סטודנטים אחרים שיש להם אותו חלום ואותה שאיפה, ובכך להקל על ההחלטה הלא קלה בכלל של מעבר לארץ אחרת עם שפה שונה ואנשים שונים וכדומה, וכאן ברגע שפוגשים אנשים דומים ונוצרים קשרים זה יכול לעזור ולפתור את דילמת הבדידות המפחידה ומרתיעה הרבה צעירים בסיטואציה הזו.

השנים הראשונות בבתי ספר לרפואה הן הקשות ביותר, והמכינה מסייעת לסטודנטים ונותנת להם כלים לצלוח את המשימה הזו.

כמינה ללימודי רפואה בחו"ל מתאימה לצעירים המעוניינים ללמוד רפואה כללית, רוקחות, רפואת שיניים ורפואה וטרינרית.

המכינה מתאימה לצעירים שרוצים להצליח בבחינות הקבלה לאוניברסיטאות באירופה ומעוניינים לדעת כמה שיותר חומר ולהיות מוכנים לקראת הלימודים בשנים הבאות. במכינה ילמדו הסטודנטים מקצועות כמו פיזיקה כימיה וביולוגיה, כדי לתת את הידע הנדרש למי שלא למד זאת בתיכון, ולחדד אותו למי שלמד ורוצה להעשיר את הידע שלו, ולעשות זאת באנגלית.

ללא ספק השתתפות במכינה עוזרת לסטודנטים לרפואה ליצור לעצמם נחיתה רכה אל ספסל הלימודים באירופה.