מה הוא אמבולנס פרטי?

אמבולנס פרטי הינו אמבולנס שלא שייך למד"א (המוכר כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל). כיום, קיימות כ-140 חברות פרטיות המחזיקות מעל 400 אמבולנסים פרטים ומעניקות שירותי פינוי רפואי לאוכלוסייה. חברות המחזיקות באמבולנסים פרטיים מעניקות מגוון שירותים רחב הכולל את: העברת חולים ופינוי חולים, ניידת טיפול נמרץ, אמבולנס בטחון, העברת נפטרים ושירותי קבורה, העברת מונשמים ושירותי אבטחה רפואית לאירועים. כשבוחרים אמבולנס פרטי, מלבד לשאול את השאלה- מהם היתרונות של אמבולנס פרטי, חשוב מאוד לבדוק את הרישוי של חברת האמבולנסים באתר משרד הבריאות באינטרנט. כמו כן מן הנדרש לבדוק את אזורי הפריסה של החברה ולוודא שקיים מוקד קרוב ומוקד חלופי בעת הצורך. בנוסף, כדאי לראות את האמבולנסים השייכים לחברה ולהתרשם ממצבם ותחזוקתם. מומלץ גם לחפש אודות החברה ולשאול לקוחות אשר מנויים בחברה, על מנת לקבל מהם התרשמות כללית. נושא נוסף שדורש בדיקה הוא בירוקרטיה. יש לבדוק מה כוללת ההתחייבות של החברה הפרטית ולשים לב שהצוות המצורף לאמבולנס אכן תואם לדרישות כמפורט.

מהם היתרונות של אמבולנס פרטי?

  • זמינותאמבולנס פרטי עשוי להיות זמין יותר. מכיוון שיותר שכיח שאדם המזמין אמבולנס עבור אדם אחר (לדוגמא בתאונה) יזמין את מד"א, או במקרה של אירוע רב נפגעים (למשל פיגוע טרור) השירות יינתן על ידי מד"א, הרי שעלול להיווצר מצב וזמינותם עבור אוכלוסייה אחרת הזקוקה לאמבולנס עלולה להיפגע.
  • מהירות– כתולדה של הזמינות, אמבולנס פרטי עשוי להיות זמן יותר וכך להגיע מהר יותר על מנת לטפל במבקש השירות. בנוסף, יכול להיווצר מצב בו תחנה של חברת אמבולנסים פרטית תהיה קרובה יותר למקום הימצאותו של מבקש השירות ולכן סביר כי אותה חברה תגיע מהר יותר.
  • מחיר– בשל התחרות במשק (מדובר בחברות פרטיות), קיימות חברות אמבולנסים פרטיים המציעות את השירות תמורת עלות נמוכה יותר מאשר מגן דויד אדום אשר מחירם מחוקק על ידי המדינה ואינו בר שינוי.
  • מעבר טיפולים נוספים- קיימים אמבולנסים פרטיים שאנשי הצוות בו הינם מיומנים ומקצועיים ביותר. כמו כן, הם בעלי אבזור רפואי מתקדם וחדיש במטרה לאפשר טיפולים נוספים במהלך הנסיעה שעשויים לשפר את מצבו של המטופל ולעיתים אף להציל את חייו.
  • הקשבה לרצון החולה– קיימים אמבולנסים פרטיים שמפנים את החולים לבתי החולים אשר אליהם הם רוצים להגיע, גם אם אותו בית חולים ממוקם רחוק יותר.
  • שביעות רצון– מכיוון שמדובר בחברות פרטיות ועל כן זה עסק כלכלי לכל דבר, אותן חברות שמות דגש בהענקת השירות הטוב ביותר שהן יכולות להציע, על מנת שקהל הלקוחות שלהן יגדל. כתוצאה מכך שביעות רצון הלקוחות עשוי להיות גבוה מאוד.

 

כשבוחרים את הגורמים שיעניקו בעת הצורך פינוי וטיפול רפואי, חשוב לוודא שמדובר במקצוענים.

לאור התפתחות ענף זה וקיומן של יותר ויותר חברות של אמבולנסים פרטיים, קיימות לא מעט חברות מקצועיות המסוגלות להעניק את הפינוי והטיפול הרפואי כראוי. לכן כדאי לברר באינטרנט על חברות מומלצות, לבדוק האם הם בעלי אשור ממשרד הבריאות, לברר את מקום החברה ולהתייעץ עם מכרים ברי דעת בתחום. כל זאת כדי שהתשובה לשאלה מהם היתרונות של אמבולנס פרטי תהיה ברורה, ובעת הצורך הטיפול במבקש השירות יעשה בצורה המהירה והיעילה ביותר.