מה חשוב לדעת על ניתוח שאיבת שומן?

אחד מן הניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר עד היום במרפאות השונות, הוא הניתוח שנקרא שאיבת שומן. רבים מאתנו קושרים בין הניתוח לבין ירידה במשקל, וזאת על אף שלא מדובר על קשר הכרחי. המטרה המוצהרת של שאיבת השומן היא להקטין את כמות תאי השומן שיש בגופו של אדם. לעתים האדם מנסה להוריד במשקל אך מסיבות תורשתיות יש לו עדיין כמות גבוהה של תאי שומן בגופו. לכן, בעזרת הניתוח אפשר פשוט להקטין את הכמות של תאי השומן. שימו לב שעדיין יש על האדם האחריות להבטיח שבכל תא כזה תהיה כמו תקטנה של שומן. לכן, יש להבין כי אם אחרי הניתוח לא ממשיכים להקפיד על דיאטה ופעילות גופנית – הרי שהשומן ימשיך להצטבר, גם אם בפחות תאים. יהיה זה נכון להדגיש אם משלבים בין הניתוח לבין אורח חיים בריא – אפשר להגיע לתוצאות מצוינות.

 

על תהליכי הניתוח המלאים

  • איך הניתוח מתבצע? – ניתוח שאיבת שומן מתבצע אך ורק במרפאה של רופא שמתמחה בכירורגיה פלסטית. הניתוח עצמו מתבצע בעזרת חתך קטן שמבצע הרופא המנתח באזור של רקמת השומן. לתוך החתך הזעיר הזה, מחדירים מחט אשר מחוברת לצינור, ומתחילים בתהליך השאיבה בצורה מבוקרת. יש לשים לב כי השאיבה לא מתבצעת סתם כך מאזור שהצטבר בו שומן. עוד בטרם הניתוח הרופא המנתח יסמן אזורים שונים על גופו של המנותח, וזאת על מנת למפות בדיוק את האזור שבו יש הצטברות גבוהה של תאי שומן.
  • האם כל אחד מתאים לניתוח? – זה תלוי. הרופא המנתח כאמור יבהיר קודם כל למטופל שללא פעילות גופנית ושמירה על דיאטה, אין כל טעם לעבור את התהליך של שאיבת שומן. כמו כן, אי אפשר לבצע את השאיבה מאזורים שבהם לעור יש מרקם בעייתי. לכן למשל, הניתוח לא ממש יעיל לטיפול בבעיות של צלוליט, ושם נדרשים טיפולים אחרים שיטפלו בתופעה.
  • איך יראה העור בסיום? – באופן עקרוני, ככל שהעור לפני הניתוח היה טוב ובריא יותר, כך גם גוברים הסיכויים שאחרי הניתוח העור יחלים במהירות ויסתגל למצב החדש. עם זאת יש בהחלט מצבים שבהם אחרי שאיבת שומן, העור הוא עדיין מדולדל מאד ואיננו מתוח כמו שצריך. לכן בחלק מהמקרים הרופא המנתח ימליץ בסיום השאיבה ואחרי תהליך ההחלמה, לעבור גם תהליך של מתיחת העור, בדגש על אזורים כמו הבטן. עם זאת, כאמור זה לא חובה ותלוי בכל מטופל.

 

מה עושים אחרי השאיבה?

כשהתהליך של שאיבת שומן מסתיים לחלוטין, כדאי לנוח במשך מספר ימים. מרבית הרופאים ממליצים כי המטופלים ינוח ובביתם בערך כשבוע לאחר הניתוח, ויאפשרו לגוף שלהם החלמה. אין  לעסוק בפעילות ספורטיבית כשבוע לאחר הניתוח. תתכן תופעה של דימום מועט מהאזור שבו היה החתך ויש לעתים גם שטפי דם אשר ייקח להם כמה שבועות להיעלם.