אמבולנס פרטי או אמבולנס מטעם קופת חולים

כל אחד נחשף מדי פעם לאמבולנס פרטי שנוסע בכבישי ישראל או חונה בצד הכביש. רוב האנשים אינם מבינים מדוע להזמין שירות של אמבולנס פרטי אם יש אפשרות להזמין שירות של אמבולנס מדא מטעם אותה קופת חולים אליה משויכים. כל התשובות במאמר זה.

 

אמבולנס הוא אותו רכב חירום שבו מותקן כל הציוד הרפואי, האביזרים והתרופות המאפשרים הסעת החולה מנקודת מוצא מסוימת ועד בית החולים. המטרה העיקרית של שימוש בשירותי האמבולנס היא העברה מהירה של אנשים חולים, אנשים שנפגעו בתאונות שונות ונשים יולדות לבית החולים במהירות הגדולה ביותר. יש טיפולים שונים אותם ניתן להעניק באמבולנס, כמו למשל החייאות, עירויים, חבישות, מדדים ראשוניים, תרופות בסיסיות וביצוע פעולות חירום. בישראל יש אמבולנסים שמופעלים על ידי מגן דוד אדום (מד"א) ויש אמבולנסים פרטיים.  אין זה משנה אם מדובר על אמבולנס של מד"א או פרטי , כל אמבולנס חייב ברישיון הפעלה שניתן על ידי משרד הבריאות. המחלקה לפיקוח ורישוי של אמבולנסים המשתייכת לאף הרפואה הכללית של משרד הבריאות היא זו שאחראית על כל הקשור אל הפיקוח של פעילות האמבולנסים במדינת ישראל.

 

אמבולנס פרטי – יתרונות רבים

יש יתרונות רבים בהזמנת שירותיו של אמבולנס פרטי. היתרון הראשון הוא שהאמבולנס מגיע מהר מאוד ליעד. היתרון השני הוא שיש אפשרות של שירותים נרחבים יותר בהשוואה אל אמבולנס המשתייך אל מדא, כמו למשל שירות העברת מונשמים, העברה של חולים ממקום למקום, פינוי של חולים, העברת נפטרים (יש אפשרות למזג שירות זה עם שירותי קבורה), שירות אבטחה רפואית לאירועים מסוגים שונים ועוד. ניתן להזמין אמבולנס מחברה פרטית בכל שעות היממה. השירות בדרך ניתן בכל חלקי הארץ, האמבולנסים חדישים והצוות המקצועי עבר סינון קפדני טרם הוא התקבל לעבודה. כיוון שמדובר על שירות פרטי הלקוחות יוכלו להסתמך על כך שהם יזכו לשירות מושקע ויחס חם ואדיב. יש מקרים רבים בהם זקוקים להסעה באמבולנס ממקום למקום, אם משום שמדובר על חולה שמונשם, העברת נפטר, פינוי חולים מבית החולים הבית וההיפך. פעמים רבות קופות החולים אינן מספקות החזר עבור שירותים אלו ואנשים צריכים לממן שירות זה מכיסם ולכן הם מעדיפים להגיע להסדר תשלום עם חברת אמבולנסים פרטית.

 

לסיכום, בשנים האחרונות ניתן לראות אמבולנסים פרטיים רבים על הכביש וזאת משום היחס הנפלא, הרכבים החדישים, הצוות המיומן, המחירים המשתלמים והשירותים הנלווים אותם חברת האמבולנסים מספקת.