הדרך לעור ושיער בריאים וזוהרים

אחד הקשיים הגדולים של הנשים בעידן שלנו הוא ריבוי המשימות והמטלות. נשים רבות מנסות לתמרן בין קריירה תובענית וקשיי פרנסה, גידול ילדים מחונכים לתפארת ותחזוקה של מראה מטופח ומושקע. אין פלא אם כך, שבמקרים רבים אחד מהתחומים יוצא משליטה – במודע או שלא במודע – ותופעות נפשיות וגופניות באות לידי ביטוי. התופעות הללו יכולות לבוא לידי ביטוי בבעיות אכילה שונות, במראה העור ובמקרים מסוימים אנו פוגשים אפילו נשירת שיער (נשירת שעיר אצל נשים) ועוד. את כל התופעות הללו לא תמיד ניתן למנוע, אך בפירוש ניתן לטפל בהן, ואחד הצעדים הראשונים הוא להכיר במצוקות שגורמות לבעיה, ולטפל בהן ביחד עם הסימפטומים הפיזיים.

כאשר אנו פוגשים מקרה של נשירת שיער (נשירת שעיר אצל נשים) לא תמיד הרקע הנפשי עולה לדיון. בנוסף לכך, נשים רבות נוטלות כיום ויטמינים שונים לשיער כשהן אינן מודעות לכך שהויטמינים הללו דורשים התאמה אישית מדוקדקת. טיפול מעמיק, יסודי ומקיף דורש אבחון מדוקדק וקביעת מסלול שמותאם באופן ספציפי למטופלת. אסור להתפשר על טיפול חובבני ולא מקצועי בתחום הרגיש הזה. כפי שתעיד כל אישה שסובלת מנשירת שיער – זהו מצב שגורם לסבל רב ויומיומי, ובעיקר לתסכול ולתחושת חוסר אונים. אין סיבה להרים ידיים – אבל צריך לקבל טיפול רפואי ברמה הגבוהה ביותר כדי לשפר את המצב.

פגמי עור והטיפול בהם

באופן דומה מאד, גם מצב העור מושפע מהתזונה, מאורח החיים, מרמת המתח הרגשי וגם ממצבים הורמונאליים. לכך יש להוסיף את ההריונות והלידות שמשאירים את סימניהם על הגוף וכמובן את פגעי הגיל המשתנים – החל בצלקות אקנה וכלה בקמטים וכתמי שמש. ממש כפי שהוזכר לגבי נשירת שיער – הטיפולים קיימים אך הם חייבים להתבצע על ידי איש מקצוע. מעבר לטיפולים המוכרים בשנים האחרונות אנחנו רואים שימוש גובר בלייזר לתיקון צלקות ופגמי עור וגם עבור העלמת סימני מתיחה הנובעים מההריונות או מעליות וירידות במשקל.

כאשר אתם מחפשים למי לפנות בנושאי שיער או העלמת סימני מתיחה – אל תתפשרו על מכונים לא מקצועיים. את העור והשיער כדאי להפקיד בידיים האמונות של רופא מוסמך. מן הצד השני – חבל להסתפק בעולמה של הרפואה הקונבנציונאלית. לכל עולמות הרפואה והטיפול יש מה להציע בעולם של מצב העור והשיער, והפתרון הנכון ישלב בין גישות שונות וינבע מפרספקטיבה רחבה ככל האפשר. הגישה האינטגרטיבית לוקחת את הטוב שבכל העולמות ומשלבת רפואה מסורתית עם פתרונות חדשניים וטבעיים.