אבחון מוקדם וטיפול במלנומה

 

מחלת הסרטן היא אחת המחלות הקשות ביותר אשר מעוררות את הפחדים הגדולים ביותר אצל החולים. אחת מתופעות הלוואי המצערות הנלוות לחשש מן המחלה הוא הימנעותם של אנשים מבדיקות תקופתיות והתעלמות מאותות אזהרה. התגובה הזו היא אולי טבעית, אך היא נושאת עמה נזקים של ממש: במחלת הסרטן, באופן מיוחד, חשוב להגיע לאבחון מוקדם כדי להגיע לטיפול מוצלח והחלמה מהירה. זוהי הסיבה לכך שיש להקפיד לזהות ולהכיר את אותות האזהרה ולהתמודד עמם מיד עם הופעתם. לרוב בדיקת הרופא תעלה שאין מדובר כלל במחלה אלא בתופעה קלה כזו או אחרת. אך במקרים שבהם אכן מזוהה מחלה – המטופלים ישמחו על כך שהאבחון התרחש מוקדם ככל האפשר.

בישראל שטופת השמש אחת הבדיקות החשובות ביותר קשורה אל אבחון מוקדם של מלנומה – מצב שבו האבחון המוקדם עושה את כל ההבדל. בנוסף לאבחון המוקדם חשוב לדעת שמרבית המקרים הם ברי טיפול, וככל שמזהים אותם בשלב מוקדם יותר כך קל יותר לטפל בהם. השאלה איך מזהים נקודות חן סרטניות מעסיקה אנשים רבים, וחשוב להיות מודעים לנקודות החן שעל פני הגוף ולהבחין בכל שינוי: בצורה, בגודל, במיקום ובמרקם. לרוב הנקודות החשודות יופיע באזורי הגוף החשופים לשמש: בגב, בצוואר, בפנים ובידיים. סימני אזהרה נוספים הם כאבים, גרד או דימום בנקודות החן.

טיפול במחלת סרטן העור ובמלנומה

כל סוגי הסרטן נמצאים תחת מחקר מתמשך ותרופות חדשות ומתקדמות מופיעות בשוק ומעניקות תקווה לחולים. כאמור, ניתן לטפל בהצלחה במצבים של אבחון מוקדם של מלנומה ולרוב תתרחש החלמה מלאה. זוהי סיבה נוספת לא להזניח את הבדיקות התקופתיות ולוודא שלא מתעלמים מסימני אזהרה. מיפוי שומות דיגיטלי הוא דרך מעולה להגיע לבדיקה מוסמכת ומדויקת של מצבכם גם במקרה של נקודות חן מרובות או היותכם חלק מקבוצת סיכון לסרטן העור מסוג כזה או אחר. אנשים בקבוצות סיכון או כאלה ששמו לב לאחד מסימני האזהרה שתוארו לעייל יכולים לגשת לבדיקה המתקדמת הזו שיכולה להציל חיים באמצעות אבחון מוקדם במיוחד.

אחרי שיודעים איך מזהים נקודות חן סרטניות ומקפידים לבדוק כל אות וסימן אפשר להיות רגועים. במקרי מחלה, מצער לגלות שחלק מן התרופות המתקדמות ביותר טרם למצבי מלנומה טרם נכללו בסל התרופות. מאידך, ישנם מכונים שמציעים טיפולים פרטיים מתקדמים באמצעות טובי המומחים. הטיפול יותאם לשלבי המחלה ויתבצע בהתאם לחוות הדעת של רופאים בכירים ומנוסים ובתרופות המתקדמות ביותר.