השלכות רשלנות רפואית בהיריון

רשלנות רפואית בהיריון יכולה לגרום לנזקים קשים וארוכי טווח

רשלנות רפואית בהיריון עלולה להוביל להולדת ילדים עם מומים קשים, אשר ילוו אותנו ואותם לאורך כל החיים. רשלנות רפואית בהיריון עלולה להוביל לאי גילוי מומים או אי גילוי בעיות בזמן, אשר במידה והיינו מודעים אליהן היינו יכולים לטפל בהן בהצלחה ולהביא להולדת ילד בריא לחלוטין.

אז אילו השלכות עלולות להיות לרשלנות רפואית בהיריון?

  • הפלה: אחת הבעיות העיקריות של רשלנות רפואית בהיריון הינה שאי גילוי בזמן של בעיות מסוימות בעובר עלול להוביל להפלת ההיריון, בעוד שגילוי מוקדם שלהן יכול לאפשר לנו לטפל בהן ביעילות ולהביא לסיום ההיריון בהצלחה. בעיות שכאלה יכולות להיות בעיות של התפתחות ריאות העובר, אי גדילה בקצב מתאים של העובר ועוד.
  • תסמונת דאון: תסמונת דאון הינה מחלה אשר ניתן לאבחן באמצעות ביצוע שיקוף עורפי. שיקוף עורפי הינה בדיקה אשר באה לבדוק את כמות הנוזלים שהצטברה בעורפו של הילוד, כאשר כמות תקינה הינה על 0.5 סנטימטרים, וכל כמות גדולה מזו עלולה להעיד על תסמונת דאון. נשים רבות בוחרות להפסיק את ההיריון במקרים אלו, ויכולות לתבוע בגין רשלנות רפואית על "הולדה בעוולה" במידה והבעיה לא התגלתה בזמן או כלל במהלך ההיריון, והובילה להולדת ילד אשר היו בוחרות שלא להוליד במידה והיו יודעות מראש.
  • בעיות פיזיות: ישנן בעיות פיזיות רבות אשר ניתן לתיקון במהלך ההיריון עצמו במידה והן מתגלות בזמן כגון בקע סרעפתי או אי התפתחות הריאות. בעיות אלה, במידה ואינן מטופלות, עלולות להוביל לנזק פיזי ומוחי לתינוק שייוולד, אשר לא ניתן יהיה לתיקון לאחר הלידה. בעיות נפוצות כאלה הינן עיוותים של הידיים, פיגור שכלי הנובע מחוסר הגעת חמצן מספק למוח בעת הלידה וכן שיתוק מוחין הנובע מהתפתחות לא תקינה של המוח בעת ההיריון.

ישנן סיבות רבות לתביעה בגין רשלנות רפואית בהיריון

רשלנות רפואית בהריון הינה רשלנות חמורה ביותר, בעלת השפעות ארוכות טווח עלינו ועל הילד, ולכן במקרים רבים ישנה עילה לתביעת המוסד המטפל בזמן ההיריון בגין רשלנות זו, וחשוב למצות את זכויותינו בנושא ולהתייעץ עם עורך דין מומחה לשם טיפול בבקשה.