נפגעי עבודה – לכל בעיה יש פתרון!

אם נפגעתם במהלך יום העבודה שלכם, בין אם במקום העבודה עצמו, בדרך אליו או בחזרה ממנו, תוכלו לפנות אל המוסד לביטוח לאומי כדי לקבל קצבה מיוחדת ועזרה נוספת, המגיעה לכם בשל פגיעה זו. על פי החוק, זכאי כל אחד, שאיבד את יכולתו להתפרנס בשל פגיעה כלשהי, לפנות אל המוסד לביטוח לאומי, ובהתאם להחלטתו של מוסד זה ולאחר בדיקה מעמיקה, לקבל קצבה מיוחדת, שתעזור לו במהלך תקופה קשה זו, תקופה שאיננה פשוטה.

למרות כללי הזהירות, למרות תשומת הלב הרבה וגם התנאים הסביבתיים העוזרים לשמור על כללים אלה, ישנם לא מעט מקרים, לצערנו, בהם עובדים נפגעים במהלך יום העבודה עצמו, במסגרת פעילות מסוימת שאותה, פעמים רבות, נוהגים לבצע כבר שנים ארוכות. זו יכולה להיות גם פגיעה בדרך למקום העבודה או אפילו בדרך, בתום יום העבודה, המובילה הביתה. בכל אחד מהמקרים, ולא משנה מהי הסיבה לפגיעה, יכול העובד לפנות אל המוסד לביטוח לאומי כדי לקבל קצבה מיוחדת, שתעזור לו בתקופה שבה איננו יכול להתפרנס בשל פגיעה זו.

במקרים של אובדן כושר עבודה העובד, בעקבות הפגיעה, עשוי להיקלע למשבר כלכלי חמור, ובמיוחד אם מדובר באב או באם לילדים. רבים מוצאים עצמם, בשל פגיעות שונות במסגרת עבודתם, מתקשים לחזור לעבודה, ולא פחות מכך, מתקשים לתפקד ולהמשיך בשגרת יומם, במקרים כאלו אתם יכולים לפנות למרכז לזכויות רפואיות בהנהלת לבנת פורן . חשוב לדעת שיש כתובת. יש לאן לפנות ויש פתרונות, שעשויים לעזור באופן משמעותי. המוסד לביטוח לאומי יכול לסייע לכל נפגעי עבודה שאבדו את מקור פרנסתם ואינם יכולים לשוב ולעבוד, להתמודד עם המצב החדש בעזרת קצבה מיוחדת, שאותה ניתן לקבל בכל חודש, וגובהה נקבע בהתאם לסוג ועוצמת הפגיעה.

בפורטל הרפואה שלנו תוכלו לקבל את כל המידע החשוב בתחום זה ולבחור בדרכים השונות, שתעזורנה לכם לעבור את התקופה בשלום, ובעיקר – בקלות רבה יותר. חשוב לזכור – אמנם פנייה אל המוסד לביטוח לאומי כרוכה במילוי טפסים, בבדיקות שונות ופרוצדורות נוספות, אך זוהי, ללא ספק, הדרך הטובה והמומלצת ביותר לפעול. מומלץ לפנות אל המוסד לביטוח לאומי בהקדם, ובמידה ומתקשים בכך, ניתן גם להיעזר בחברות חיצוניות, כמו חברות שמספקת פתרונות מעלון מדרגות לנכים וגם מסייעות לנפגעי העבודה להתמודד עם מוסדות שונים, בין אם זה המוסד לביטוח לאומי או כל מסגרת אחרת, שאליה יש לפנות במקרים של אובדן כושר עבודה.

שליחת תגובה