קרע במיניסקוס ושחיקת סחוס – מה עושים?

ישנן מחלות ומצבים רפואיים רבים הקשורים אל מערכת השלד, כמו למשל קרע במיניסקוס ושחיקת סחוס שגורמים לכאבים, נפיחות ודלקתיות של המקום הפגוע . במקרים בהם המטופל סובל ממצב של שחיקת סחוס, חלבוןIL-1 RA  הינו אידיאלי לטיפול ועצירת המנגנון ההרסני של חלבון אחר בגוף שמוביל לאותה שחיקה. החלבון IL-1 RA  מונע מהחלבון ההרסני להתיישב על הקולטנים ועל ידי כך הוא חוסם את פעילותו ההרסנית. החלבון נספג בגוף ואט אט המחלה נעצרת.

 

עוזרים לכם להתגבר על הכאבים

אורטוקין, הטיפול הביולוגי שמבוסס על ריפויו העצמי של הגוף משפר את האיזון בין גורמי הבנייה של הסחוס לבין גורמי הפירוק של הסחוס ומהווה את הפתרון האידיאלי למצב של שחיקת סחוס. אורטוקין מורכב מריכוז גבוה של IL-1 RA, גורמי גדילה וחלבונים נוספים שמגנים על הגוף ועוזרים לעצירת התהליך הדלקתי בעת שחיקת סחוס ופעמים רבות האורטוקין אף מאט את תהליך השחיקה. במסגרת טיפול זה נלקח דם מהוריד של המטופל אל תוך מבחנות מיוחדות ובאמצעות ציוד ותהליך מיוחד מופק נסיוב מרוכז של חלבונים אנטי דלקתיים המוזרקים אל האיזור הפגוע. התוצאות של טיפול זה יוצאות מן הכלל, שכן הוא עוזר להפחית את הדלקת והכאב ומאץ את תהליכי הריפוי של הסחוס. טיפול זה אידיאלי במקרים של שחיק סחוס המוגדרת על ידי האורטופד כקלה עד בינונית.

 

קרע במיניסקוס נפוץ לא פחות ממצבים של שחיקת סחוס. המיניסקוס ממוקם בברך ועשוי מרקמת סחוס. רקמה זו משמשת כריפוד ובולמת זעזועים. בכל ברך יש מיניסקוס חיצוני ופנימי שמייצבים את הברך על ידי זה שהם מפזרים את עומסי המשקל. ספורטאים סובלים פעמים רבות מקריעת מיניסקוס, אך לא רק. חשוב להבין שקרעים במיניסקוס לא תמיד גורמים לכאב אך פעמים רבות הם גורמים לחוסר יציבות של המפרק, דבר שמחייב טיפול. אבחון של הפגיעה תמיד יעשה על ידי בדיקה פיזית של הברך ופעמים רבות צילומי הדמייה. במקרה ובו אכן מדובר על מצב של מיניסקוס קרוע רוב הרופאים המומחים ממליצים על פיזיותרפיה ותרופות. במקרים בהם קרע המיניסקוס לא מגיב לאלו, המומחים ממליצים על ניתוח ארטרוסקופי.

 

פרוצדורה כירורגית זו מערבת ננו מצלמה שמחודרת לברך ובהתאם לממצאים הכירורג יחליט באם רצוי לתפור את הקרע או שמא עדיף לשייף אותו ולהוציא את איזור הקרע. באם בוצעה תפירה  של המיניסקוס השיקום הוא בדרך כלל איטי ובמקרים בהם התבצעה כריתה, השיקום מהיר יותר. העדיפות היא תמיד לתפירה. החלמה מהירה!