עורך דין רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא תחום משפטי לא נעים, כל מקרה מערב פגיעה כלשהי במטופל רפואי ובאנשי צוות רפואי שללא כל כוונה תחילה התרשלו בביצוע תפקידם, כל מקרה כולל סיפור עצוב, רגשות קשים ועוגמת נפש לצד הפגיעות הפיזיות שעשויות למרבה הצער להיות בלתי הפיכות ומשמעותיות ביותר. כמו בכל תחום משפטי, על מנת להגיע למשפט או לטיפול המשפטי עם מירב הסיכויים לקבלת פיצוי הולם, עורך דין רשלנות רפואית הוא הכרח של ממש. עו"ד רשלנות רפואית פועל בתביעות והליכים משפטיים כמול גופי הרפואה בישראל, רופאים, צוותים רפואיים וכן הלאה.

תחום מורכב המחייב מומחיות

כל תחום משפטי מחייב כאמור התמחות מקצועית בו על מנת להצליח ולהיות עם הסיכויים האופטימאליים להצלחה בתיק. אך עורך דין רשלנות רפואית שונה מתחומים אחרים במורכבות האדירה שהתחום טומן בחובו. מספר המשתנים המשפיעים על מקרי רשלנות הוא אדיר, תמיד מדובר על מקרים שקרו בעבר – הקרוב או הרחוק יותר – ובאופן כללי כלל לא פשוט להוכיח רשלנות על פי הגדרת החוק ובאופן שיאפשר פסק דין של פיצויים.

הגדרת הרשלנות הרפואית

כמובן שלא כל פגיעה במטופל רפואי במהלך בדיקות, הליכים וכדומה היא מיד רשלנות רפואית, צריכים להתקיים מספר תנאים על מנת שבעל מקצוע כמו עו"ד רשלנות רפואית יוכל להוכיח כי אכן הייתה רשלנות. חשוב להבין למרות הקושי ועוגמת הנפש, שתקלות רפואיות קורות וגם במקרים בהם הצוות הרפואי מתפקד באופן אידיאלי. ההגדרה הבסיסית שכל עורך דין רשלנות רפואית מחפש במקרה פרטני היא סטייה מרמת הזהירות הסבירה בביצוע ההליך הרפואי הספציפי, ומרכיב נוסף הוא שאותה סטייה מרמת הזהירות הנדרשת גרמה לנזק או פגיעה כלשהי למטופל (נזק שלא היה נגרם לולא הסטייה ממידת הזהירות).

כך שמעצם ההגדרה של רשלנות רפואית ניתן להבין עד כמה מורכב וקשה להוכיח שזה אכן היה המצב. כאשר אתם חשים שנעשה לכם עוול ואתם או יקיריכם חוויתם רשלנות רפואית, חשוב מאוד לבחון עורך דין רשלנות רפואית ולעבוד בצמוד לאיש מקצוע מנוסה, מומחה בתחום ובעל הצלחות מוכחות בשטח בדמות ניצחונות בתיקים ודמי פיצויים שנפסקו לתובעים.

איסוף החומר הרפואי

בתביעות רשלנות רפואית (ובכל הליך רפואי שעוברים!) חשוב מאוד להצטייד בכל המסמכים הרלבנטיים, מסמך אחד יכול להטות את התיק. באופן אידיאלי, את ריכוז ואיסוף החומר הרפואי מבצע עו"ד רשלנות רפואית אשר יודע מה צריך, כיצד להשיג מסמכים מסוימים וכיצד לנהל את ההיבט החשוב הזה בתיק – זאת כמובן לצד קבלת ושמירת כל המסמכים לאורך התהליך על ידי המטופלים עצמם כמובן.

האם זהו מקרה של רשלנות?

מטופלים רבים אשר חווים נזקים עקב טיפול כלשהו, לא יודעים האם המקרה הפרטי שלהם הוא מקרה המצריך מעורבות של עורך דין רשלנות רפואית או שמא זהו "פשוט" ביש מזל במהלך הטיפול או סדרת אירועים שהובילו לנזק אך ללא סטייה מרמת הזהירות מצד הצוות הרפואי. בדיוק כפי שמורכב ע"י עו"ד רשלנות רפואית להוכיח מקרים של רשלנות, קשה לאנשים פרטיים לקבוע האם יש כאן "קייס" או לא.

באופן כללי, אם אתם חשים כי מדובר כאן על רשלנות רפואית אז בהחלט מומלץ לגשת לייעוץ מקצועי,שלרוב לא יכלול תשלום. פנייה על עורך דין רשלנות רפואית חשוב שתעשה כמה שיותר קרוב לאירוע עצמו, כך ניתן למסור אל עו"ד רשלנות רפואית את כל הפרטים ולא לשכוח עובדות חשובות לגבי מה ארע בפועל.

שליחת תגובה