הדרך לחיוך המושלם

מי מאיתנו לא רוצה לחייך חיוך יפה, עם שיניים מלאות, ישרות ובעיקר צחורות? תהליך של הבהרת שיניים אינו דבר חדש, אך נראה שבשנים האחרונות יותר ויותר אנשים פונים אל רופא השיניים במטרה להלבין את השיניים ולקבל חיוך מבריק. בדרך אל שיניים לבנות ויפות, אסור לשכוח לרגע את השמירה על חוזקתן ובריאותן של השיניים שעלולות להיפגע אם הדבר לא מבוצע בצורה מקצועית דיה.

למה צריך להלבין שיניים?

עובדה מעניינת היא שהשיניים שלנו באופן טבעי אינן לבנות. לשיניים יש גוונים שונים של שנהב ואינן לבנות באופן מוחלט. יחד עם זאת, אנשים פונים לבצע הבהרת שיניים משום שהצבע של השיניים שלהם כהה וכאלה שבמרוצת השנים, השיניים שלהם התכהו. צבע מסוים מתקבל בעיקר כתוצאה של השתקפות שכבת השן הפנימית דרך אמייל השן או זגוגית השן. כדי לקבל חיוך יפה יותר, מתבצע תהליך של הלבנת שיניים. במסגרת פרוצדורה זו מנסים לשנות את השקיפות של הזגוגית על מנת להסתיר את צבעה הפנימי של השן.

איך מבוצע התהליך?

עוד לפני הפניה אל רופא השיניים לביצוע הבהרת שיניים, אנשים רבים מנסים לבצע הלבנה של השיניים באמצעים ביתיים שונים. אבל, הדרך אל חיוך יפה לאורך זמן רצוי שתעבור אצל רופא המתמחה בכך כדי להבטיח תוצאות טובות לזמן ארוך. בבדיקה אצל רופא, מוודאים את ההתאמה של המטופל לתהליך: שאין בפה נגעים של עששת אשר אינם מטופלים ולא נמצאים פצעים בפה או דלקת בחניכיים. לאחר בדיקה זו, נלקחות המידות מהשיניים כדי לבנות כף אישית להלבנת שיניים. בהמשך מתבצעת הסרת אבנית, כתמים ורובד החיידקים. אז מתבצעת הפרוצדורה של הבהרת שיניים ראשונית במרפאה, על ידי חומרים מקצועיים שאינם מיועדים לשימוש ביתי.

מה קורה לאחר מכן?

הטיפול אצל רופא השיניים במרפאה אורך כשעה, ולאחריו יתחיל השלב השני. בשלב זה המטופל מתחיל את התהליך הביתי של הבהרת שיניים, באופן מיידי לאחר הפגישה במרפאה. המטופל מקבל את הכף האישית כדי שתשמש אותו בתהליך הביתי. יחד עם הכף המטופל מקבל חומר אשר מיועד לשימוש בבית. לאחר שבוצעה הבהרת שיניים התחלתית במרפאת השיניים, תושג על פי רוב ירידה של דרגה עד דרגה וחצי בסולם של בהירות השיניים. הטיפול הביתי בדרך אל אותו חיוך יפה, יאפשר להשיג עוד דרגה וחצי עד לשתי דרגות של בהירות.
הטיפול הביתי נמשך במשך כשבוע, ומבוצע בפועל בלילות. במידה וצבע השיניים הראשוני של המטופל היה כהה יחסית, יתכן וידרש טיפול יותר ארוך.
כדי לשמור על תחזוקת הצבע הלבן של השיניים, מומלץ להמשיך בביצוע ההליך הביתי אחת לחצי שנה. עבור מי שדואג האם הבהרת שיניים היא דבר בלתי הפיך, התשובה היא שבהחלט מדובר בהליך הפיך והשיניים נוטות לחזור לצבען הקודם ללא טיפול מתאים. שמירה על הגיינת שיניים גם היא חשובה כדי לשמור על צבען הלבן של השיניים.