הטיפול בגיד הכתף

בעיות בכתפיים הן נפוצות יותר ממה שנדמה לנו. אבל, לא מספיק רק לדעת שיש לנו כאב בכתף, חשוב לקבל טיפול מקצועי שמתחיל באיבחון נכון של הבעיה הספציפית ממנה אנו סובלים. פניה אל אורטופד מומחה כתף, צריכה להיעשות לאחר שהבנו שהכאבים אי הנוחות שאנו חשים בכתפיים, ממש לא הולכות להיעלם. חשוב לפנות לבדיקה אצל אורטופד כתף שיוכל להגיד במדויק מה הגורם לבעיה ויציע את הטיפול המתאים ביותר. אחת מהבעיות האלו היא דלקת בגיד הכתף.

כיצד מתפתחת דלקת בגיד הכתף?

תנועת הכתף מתאפשרת בין היתר הודות לגידים המכונים השרוול המסובב. הגידים עוטפים את מפרק הכתף ובכך מתאפשרת התנועה של הכתף. בעקבות חבלה או טראומה שנגרמה לכתף, או בשל גיל המטופל, עלולה להיגרם דלקת בגיד הכתף, אותה יודע לאבחן אורטופד מומחה כתף. חשוב להבחין בין מצב של דלקת בגיד לבין קרע בגיד. אלה שני מצבים שונים אשר גורמים לכאבים. דלקת בגיד הכתף היא מצב נפוץ מאוד. ההבחנה בין קרע לבין דלקת היא משמעותית, ועל כן חשוב לפנות אל אורטופד כתף שיקבע בוודאות באיזו בעיה מדובר. גם בדלקת בגיד הכתף וגם בקרע של הגיד, יחוש המטופל בכאבים, חולשה ומגבלה בתנועה.

על מנת לאבחן אם מדובר בדלקת של גיד הכתף או בקרע שלו, אורטופד כתף יעזר בבדיקות דימות (אולטראסאונד, רנטגן ועוד).

התאמת הטיפול המתאים

כאשר מדובר רק בדלקת בגיד הכתף, פעמים רבות לא נדרש ניתוח ואפשר לטפל במצב באמצעים לא ניתוחיים, כמו פיזיותרפיה, שלה יש אחוזי הצלחה גבוהים בטיפול בבעיה. כאשר מאובחן קרע בגיד הכתף, אורטופד כתף יוכל להמליץ על טיפול ביולוגי על מנת לרפא את הרקמות באזור הגיד ולזרז את ההחלמה שלו. טיפול מסוג זה ואבחנה מדויקת של אורטופד מומחה כתף עשוי בהחלט למנוע ניתוח בגיד הכתף, או לכל הפחות לדחות את הצורך בו. המשמעות היא שבשיטה זו חוזר המטופל אל שגרת חייו באופן מהיר, ואינו נדרש לפרוצדורות מיותרות.
לעתים, הפיתרון היחיד הנדרש הוא באמצעות ניתוח, גם אם אורטופד מומחה כתף מנסה לפעול באלטרנטיבות לא ניתוחיות. מטרתו של ניתוח זה היא לתקן את הקרע בגיד הכתף, אשר מבוצע באופן ארטרוסקופי, על ידי סיב אופטי שמוחדר לכתף ומאפשר לרופא להביט במבנה הפנימי של הכתף.

לקראת הניתוח

בין אם אתם בטוחים שעליכם לעבור ניתוח, או שאתם רוצים לבדוק אופציה נוספת לטיפול לא ניתוחי, כדאי מאוד להתייעץ עם אורטופד כתף המתמחה בביצוע ניתוחים אלה. אורטופד מיומן ומנוסה ידע להעריך בצורה טובה ומדויקת את מהות הבעיה, ולהתאים את הטיפול הנכון. כמו כן, במידה ואכן יש צורך בניתוח, אורטופד מומחה כתף יסביר בפירוט על שלבי הניתוח, על הסיכונים ועל השיקום לאחר הניתוח. בשל כך חשוב לבחור ברופא שמתמחה בתחום זה.