קצת על עקרונות התזונה הטבעית

בבסיס העקרונות של תזונה טבעית עומדת הנחה אחת פשוטה, אבל מאד מאד חשובה. הגוף האנושי הוא לא רק אורגניזם גאוני, אלא הוא חזק, עצמתי וחכם במיוחד. לגוף שלנו יש יכולות ריפוי עצומות והוא מסוגל לרפא את עצמו כמעט מכל מחלה בהינתן הסביבה והתנאים הנכונים.

בכדי להיות בסביבה הנכונה ביותר עבורו ולמען מימוש הפוטנציאל שלו ישנן כמה גורמים שמוכרחים להתקיים:

  • שינה טובה- במיוחד בעידן שבו אנחנו חיים כעת, שינה טובה היא אנדר-אסטמייט. אנשים כבר אינם מכירים באיכויותיה, או לכל הפחות לא מתייחסים אליהן בשיקול הדעת הראוי. יש כל כך הרבה דברים להספיק וכל כך מעט שעות ביממה שרוב האנשים פשוט מוותרים על שינה ומוצאים את עצמם ישנים שינת לילה קצרה, מדוללת וממש לא איכותית. במהלך השינה הגוף והנפש מבצעים תהליך של ריפוי, צמיחה, שיקום והתארגנות מחדש. המח והתת מודע מעבדים את כל האינפורמציה שהתקבלה במהלך היום, תאי הגוף מבצעים את השיקום הדרוש ומאיצים תהליכי החלמה, המערכת מאתחלת את עצמה ומדובר למעשה על תהליך חיוני לחיים טובים ובריאים. חשוב להבין שאין דבר כזה באמת להחזיר שעות שינה והגוף לא באמת עושה חשבון שבו הוא יכול לקזז או לפצות ועל כן חיוני לקבל את כל שעות השינה האיכותיות הנדרשות מדי לילה.
  • תזונה טבעית- אל השינה מצטרפת תזונה טבעית המהווה חלק אינטגראלי, בלתי נפרד וחיוני בחיינו. תזונה טבעית היא למעשה הבסיס החשוב ביותר לחייו של אדם והיא משפיעה על כל החיים שלנו, שלא לדבר על התוחלת שלהם. המזון הוא הדלק שלנו ולפי טיבו ואיכותו כך תהיה איכות החיים שלנו. כיום במערב יש המון מזון מעובד בשוק, מה שאומר שמעבר לרעלים שנכנסים איתו יש המון מרכיבים חיוניים שנעדרים לחלוטין, כך שישנם רכיבים חיוניים שאותם אנחנו לא מקבלים כלל. היעדר של רכיבים חיוניים מובילה לתחלואה, בעיות רבות ומקצרת את תוחלת החיים, מובן מאליו שהפגיעה באיכות החיים מורגשת גם היא. תזונה טבעית פרושה תזונה מאוזנת המכילה את כל הרכיבים התזונתיים הנחוצים, המנעות ממזון מעובד וצריכה של מזון טבעי, במקרים רבים צמחוני ואפילו טבעוני תוך הקפדה על כך שאנחנו מקבלים כל מה שאנחנו זקוקים לו.
  • פעילות גופנית מתונה- אין צורך לרוץ 10 ק"מ חמש פעמים בשבוע, אך בהחלט חשוב לבצע פעילות מתונה בתדירות סבירה, כך למשל הליכה של חצי שעה ביום כל יום או לפחות לסירוגין. פעילות גופנית ממריצה את הדם, משפרת את מערכת העיכול ומאד בריאה לא רק לגוף אלא גם לנפש. במיוחד בעידן שבו אנחנו חיים כעת, בתקופה שבה במשך מרבית שעות יומו האדם יושב על כסא בלי הרבה תנועה, הקפדה על פעילות גופנית היא חיונית על אחת כמה וכמה.

שליחת תגובה