מה עושים לשיכוך כאבי גב?

רבים סובלים מכאבי גב, המהווים את הסיבה השנייה בשכיחותה של פניות אנשים לרופאים ואת אחת הסיבות העיקריות להיעדרות אנשים מעבודתם. מחקרים מוכיחים, כי-80 אחוז בקירוב מכלל האוכלוסייה עתידים לסבול, בשלב כל שהוא בחייהם,  Back Painמכאבי גב.  יש דרכים שונות להתמודדות עם הכאבים בניסיון לשכך אותם.

כאבי גב, הנגמרים בשל עומס יתר על רצועות, שרירים ומפרקי עמוד השדרה מקשים על התפקוד היומיומי לבד מהכאב שכרוך בהם.

להלן מספר צעדים פשוטים העשויים להקל על הכאב:

  1. תנועה מתמדת ופעילות גופנית בעצימות נמוכה ובינונית (על פי היכולת ובכפוף למגבלות).
  2. הקפדה על שינה טובה – מזרונים בדרגות קושי שונות מאפשרים בחירה על פי הצרכים וההעדפות.מזרון אורתופדי, הכולל מערכת לפיזור שווה של לחצים, עשוי לסייע לשינה טובה. מומלץ לישון שינה על מזרון שרמת קשיותו בינונית התומך בכל חלקי הגוף. לשם כך לפני קניית מזרון רצוי ומומלץ להתנסות בשכיבה עליו. יש חברות המאפשרות התנסות של כשבועיים על מנת להיווכח האם הוא נוח ומתאים ומאפשרות להשיבו במידה שהוא אינו מתאים.
  3. מקלחת חמה לשחרור שרירים תפוסים ולהאצת זרימת הדם.
  4. שימוש במשחות ובג'לים ייעודיים להקלה על הכאב.
  5. מנוחה והרפיה המסייעים לשחרור מתח השרירים ולהפגת לחצים. זה מכבר הוכח הקשר הישיר וההדוק בין בריאות הגוף והנפש.
  6. בחירת נעליים עם בולמי זעזועים – ישנן נעלי נשים המשלבות אופנה ונוחות גם יחד.

לפני שפונים לרופא או כתוצאה מהמלצותיו, לאחר בדיקה ששוללת קיומה של בעיה המחייבת טיפול ואף פתרון כירורגי לבעיה, חשוב לנצל את כל האמצעים האפקטיביים העשויים לסייע על שיכוך הכאבים ועל החלשת עצימותם ואולי אף לריווח פרקי הזמן שבין ההתקפים שלהם ובכך לזכות בימים ובלילות טובים או, לכל הפחות, נסבלים.

חשוב להבין כי לשינה טובה יש השפעה מכרעת על הבריאות, (מה שמחזק ומעצים את חשיבות טיבם של מזרונים). חשיבות זו מתחדדת ומתבהרת ביתר שאת דווקא על דרך השלילה: שינה פגומה, רעועה, שכוללת קשיי הירדמות והתעוררויות תכופות ותדירות במהלך הלילה, גורמת לא רק לעייפות – שנזקה מחריף ככל שהיא מצטברת ומקשה על התפקוד היומיומי אלא לשורה של בעיות בריאותיות קשות.