שומרים על כפות הרגליים

גוף האדם הוא כמו מכונה, אין זה משנה כמה נתחזק אותה וכמה נשקיע בייצור המושלם ביותר, לעיתים יש צורך בתמיכה נוספת וגם בעזרתה, עדיין תהייה שחיקה והליכי הזדקנות. אנשים רבים נזקקים למדרסים המותאמים אישית אל כף הרגל בעקבות בעיות בתפקוד. את המאמר הזה בחרנו לכתוב עבור אנשים אלו, על מנת לעזור ולהשלים את כל פערי המידע הקיימים בנוגע למדרסים ולכף הרגל. הישארו עמנו ועזרו לכפות הרגליים שלכם להתהלך על עננים.

 

מה הוא מדרס?

מדרס הוא למעשה אביזר / מוצר עליו כף הרגל אמורה לדרוך. את המדרס ממקמים בתוך הנעל ותפקידו לשפר את היציבה, לדאוג להפחתת הכאבים, לחלק את העומס הנוצר על כפות הרגליים באופן נכון ושווה יותר, לפזר את אזורי הלחץ הקיימים על כף הרגל, לדאוג לחלוקה בריאה יותר של משקל הגוף, לבלום את זעזועי ההליכה, לספק תמיכה לרקמות ובאופן כללי לשפר את נוחות ההליכה והדריכה של בן האדם.

ייצור המדרסים נעשה באופן אישי ובהתאמה מלאה לכף רגלו של האדם ואין זה משנה האם מדובר במדרסים עבור האוכלוסייה המבוגרת או האוכלוסייה הצעירה, מדרסים לאצנים או לכל אדם וצורך אחר לצורך העניין. כמו כן, קיימים מדרסים גנריים אותם ניתן לרכוש ללא התאמה אך הרי שהנקודה מעט מתפספסת שכן המדרס אמור לספק מענה לבעיות הספציפיות הקיימות בכף הרגל של הדורך עליו.

 

מדרסים – עבור מי?

בעלי המדרסים במרבית המקרים יהיו אנשים ולהם בעיות ו/או ליקויים במבנה כף הרגל וספורטאים. כאשר מדובר באנשים "רגילים", קהל היעד של המדרסים יורכב מכאלו המבלים שעות רבות בעמידה או תנועה. כאשר מדובר על ספורטאים, הרי שהכוונה היא לכל ספורטאי באשר הוא, עם דגש על אצנים וכאלו שהרגליים הם הכלי העיקרי שלהם. הסיבות להכרח הטיפול בנושאי כפות הרגליים בהקשר של מדרסים, נובעות בעיקר מהעובדה שהזנחתה של הבעיה בכף הרגל, עלולה להשפיע ולפגוע באופן ישיר ועקיף באזורים נוספים מעבר לכף הרגל כדוגמת: אגן, ברכיים, עמוד השדרה ועוד.

לסיכום, מדרסים נועדו לשפר את איכות החיים ולדאוג לנוחות האדם. מדרסים גנריים שאינם מותאמים לכף הרגל באופן ספציפי, סביר להניח ויספקו פתרון חלקי אם בכלל ולכן מומלץ תמיד לפנות אל המומחים בדבר ולדאוג לייצור מדרסים המותאמים ישירות לכף הרגל. זכרו, כשלים ובעיות בכף הרגל, אינם תמיד באים לידי ביטוי באמצעות כאב ולכן נמליץ בנוסף לבדוק את כף הרגל מדיי פעם אצל הרופא.