הכל על הסרת קעקועים

כתובת קעקוע מנציחה רעיון מסוים ברוב המקרים שמייצג משמעות ייחודית עבור אינדיבודאל מסוים. תמיד נשאלת השאלה מדוע דווקא בוחרים אלו המבקשים להנציח רעיון מסוים, לעשות זאת דווקא בדמות קעקוע? התשובה לכך בעלת מניפה רחבה של תשובות. באותה המידה שמנציחים רעיון בכתובת נצחית על הגוף, ניתן לעשות זאת באמצעות כתיבת הרעיון על דף, פרסום מניפסט מסוים, הפצת בשורה בקהלים שונים וכדומה. אך בכל זאת, הקעקוע הפך להיות  אמצעי דרכו אנשים רבים מביעים את שעל לבם.

 

ובאותה ההתלהבות – להסיר את הקעקוע

באותה התשוקה, ההתלהבות והדחף הליוותה את אלו שביקשו לקעקע את גופם, ישנו נתח לא מבוטל בכלל של מקועקעים אשר מבקשים לעשות אחורה פנה ולהסיר את הקעקוע שלהם שעד לא מזמן היה מקור גאוותם ותעודת הזהות שלהם בפני רבים. הודות לטכנולוגיה המתקדמת מאד כיום ישנה אפשרות להסיר את הקעקוע, דבר אשר פעם לא התקבל על הדעת ותוייג כבלתי אפשרי. אם כן, מה הן הדרכים להסיר קעקוע מהגוף שלנו? השיטות הנפוצות ביותר כיום הן טיפול לייזר או ניתוח, כאשר לכל אחת מהדרכים יתרונות וחסרונות.

 

השיטה הנפוצה ביותר – לייזר

כיום נדמה כי כל מי שמבקש להסיר את הקעקוע שלו עושה זאת באמצעות שיטת הלייזר. הסרת קעקועים באמצעות שיטה זו מבצעת הפרדה בין צבע הקעקוע לבין החלבון. לאחר ההפרדה הזו ,הגוף ממשיך בתהליך השיקום לבדו ויודע לשקם את האיזור שכעת נראה כדמוי כוויה. חשוב לדעת שבאמצעות שיטה זו, הקעקוע לא נעלם ב-100% ולעתים הקעקוע נראה דמוי תמונה דהויה, דבר אשר מושפע מעומק הקעקוע ובצבעים שלו.

 

פחוץ נפוץ – ניתוח

שיטה נוספת להסרת הקעקוע שעל גופנו היא ניתוח. הניתוח בעצם מאפשר לנו להוציא את הרקמה שעליה יש קעקוע, אך האופצייה הזו מותירה אחריה צלקת על עורינו ומשאירה את איזור הקעקוע כאיזור לא אסתטי, דבר קריטי בעיקר אם מדובר באיזור חשוף יחסית כמו זרועות או רגליים. אם כבר ניתוח, הרי שמדובר ביתרון יחסי שכן לא מדובר בהרדמה מלאה אלא מקומית וכן שמדובר בטיפול חד פעמי, לעומת טיפול הלייזר שמצריך מאיתנו סט של כמה טיפולים שונים.