ניתוחים פלסטיים – למי זה מתאים?

המטרה העיקרית של הניתוח הפלסטי היא לעצב חלק זה או אחר מגופינו או מאיברי הפנים שלנו. העיסוק בניתוחים הפלסטיים החל במלחמת העולם כאשר חיילים חזרו משדה הקרב והרופאים נאלצו למצוא פתרונות לשחזור חלקים שונים בפניהם/ גופם. במרוצת השנים, החלו ניתוחים אלו לשרת גם מטופלים שחלו במחלות שונות ועברו תאונות ומקרים מצערים נוספים, דבר שחייב ניתוחי שחזור ושיקום פלסטיים. כיום הניתוחים הפלסטיים משרתים את כלל הציבור ובעיקר למטרות אסתטיות.

 

קצת על ניתוחים אסתטיים

מדי שנה אנשים רבים מכל רחבי העולם פונים אל מנתחים פלסטיים במטרה לזכות באותו המראה האסתטי ובאותה ההרגשה בה הם מעוניינים. נתון זה חל גם על הישראלים. אם בעבר הלא רחוק קהל היעד העיקרי היה נשים מגיל ארבעים, כיום גברים רבים עוברים ניתוחים פלסטיים וצעירים רבים מגיעים אל המרפאות של המנתחים הפלסטיים מתוך מטרה לעבור ניתוח אף, ניתוח חזה, שאיבת שומן וניתוחים פלסטיים נוספים במטרה לשפר את המראה שלהם ואת ההרגשה. הנהירה הגדולה למרפאות הפלסטיקאים הובילה להתמחויות שונות בתחום (בדיוק כמו כל תחום ברפואה) וכיום יש מנתחים פלסטיים שבחרו להתמקד בעיצוב הגוף, ניתוחי פנים, ניתוחי חזה ופעמים רבות ניתן לפנות אל מרפאה שמעסיקה מומחים ששולטים היטב בכל תחומי הפלסטיקה ואף מעסיקים מומחים בתחומי האסתטיקה הלא פולשנית (בוטוקס, מזותרפיה ועוד) ושירותי קוסמטיקה.

 

טרם בחירת מנתח פלסטי תמיד חשוב לוודא שמדובר על רופא שעבר התמחות בכירורגיה פלסטית ויכול להוכיח זאת. אין לפנות אל אדם שמציג את עצמו ככירורג פלסטי אך אינו יכול להציג בפניכם רישיון והוכחה שהוא עבר את ההכשרה המתאימה לעיסוק בתחום. הצעד הבא יהיה לברר אותו הניסיון של אותו מומחה בתחום ספציפי של ניתוחים פלסטיים הרלוונטי לכם. הניסיון בתחום, הטכניקות החדשניות אותן בוחר המנתח ליישם במהלך הניתוח, שביעות הרצון וההמלצות על המנתח הפלסטי הם הדברים החשובים ביותר, כן הם אלו שישפיעו במידה רבה על מידת הצלחתו של הניתוח אותו תעברו ועל התוצאה שתתקבל. חשוב לא לבחור את המנתח הפלסטי שלכם בהתאם למחיר הניתוח, אלא בהתאם לניסיון ולמקצועיות שלו.

 

ניתוחים פלסטיים משנים את חייהם של מיליוני אנשים (ואף יותר) מדי שנה. תמיד יש להקפיד בבחירת המנתח ותמיד יש לוודא שמבינים מהו הניתוח אותו הולכים לעבור. מנתח פלסטי תמיד יישלח אתכם לבדיקות מקדימות לפני הניתוח ויבקש את נתוני ההיסטוריה הרפואית שלכם. הוא יסביר לכם על הניתוח, דבר שיכלול סיכונים וסיבוכים אפשריים ויאמר לכם האם הציפייה שלהם תואמת לתוצאה אותה ניתן להשיג על ידי הניתוח. בהצלחה!