הייחודיות של מילוי קמטים עם חומצה היאלורונית

תחום הטיפולים האסתטיים הינו תחום צומח שנמצא בהתפתחות רבה בעשורים האחרונים. אחד החידושים בעשרים שנה האחרונות הינו שימוש בחומצה היאלורונית למילוי קמטים בעור.

 

מהי חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית הינה גליקוזואמינוגליקאן (רב סוכר המחובר לחלבון) המיוצר באופן טבעי בקרום התאים בגופנו ונמצא בעיקר בסביבה החוץ תאית, רקמות חיבור, רקמות אפיתל ועצבים. חומר זה אחראי לתקשורת בין תאית, חלוקת תאים ותנועה של תאים.

 

כיצד החל השימוש בחומצה היאלורונית למטרות אסתטיקה?

במהלך טיפולים רפואיים בעיניים אשר כללו שימוש בחומצה היאלורונית גילו כי העור אליו הוזרקה החומצה הפך לחיוני וגמיש יותר. כך גילו שניתן להשתמש בחומר זה גם לצורך טיפולים אסתטיים מאחר והחומצה ההיאלורונית יודעת לשקם ולגרום לייצור של סיבי קולגן ואלסטין (סיבים מבניים של העור המעניקים לו צורה ונפח) ובנוסף סופחת אליה מולקולות מים רבות השומרות על לחות העור. בעקבות כך, בעשרים שנה האחרונות החל שימוש בחומצה היאלורונית בטיפולי אסתטיקה רבים במקום השימוש בבוטוקס. טיפולים אלו כוללים מילוי קמטים, מילוי שפתיים, הגבהת עצמות לחיים ועוד. הטיפול בחומצה היאלורונית נחשב לטיפול אסתטי מהבטוחים ביותר, עקב היותה מרכיב טבעי בגוף.

 

כיצד מתבצע הטיפול?

במהלך הטיפול מזריקים חומצה היאלורונית באזור הקמטים. היא מסייעת למילוי קמטים בזכות העובדה שהיא יכולה לספוג עד 1000 מולקולות מים ולכן היא שומרת על לחות ונפח העור, ויעילה במילוי קמטים ושקעים בעור. בנוסף, היא מגייסת סיבי קולגן ואלסטין, ובכך גורמת לבניה מחדש ומילוי של העור באזור המוזרק. מילוי הקמטים נהיה יעיל יותר מטיפול לטיפול ולכן חשוב להקפיד על שגרת טיפולים קבועה לפי המלצת רופא.

 

מהם היתרונות של חומצה היאלורונית?

השימוש בחומצה היאלורונית נחשב לאחת השיטות הבטוחות ביותר למילוי קמטים. זאת משום שהינה חומר המיוצר באופן טבעי בגופנו, ובעל פעילות ביולוגית חשובה. עקב כך כמעט ולא מופיעות תופעות לוואי הנגרמות מהחומר עצמו. בנוסף, החומר הינו קל להזרקה ולכן אורך ההזרקה אינו מאוד ארוך ובכך פחות כואב. כמו כן, היא מאיטה את תהליך ההזדקנות של העור, ולא רק מתקנת את הנזקים הקיימים. לכן, הפעולה של החומצה נשמרת לאורך זמן ומקטינה את הצורך בביקורים תכופים אצל הרופא המטפל.

 

כאשר אתם שוקלים טיפולים אסתטיים למילוי קמטים כדאי להכיר את החומצה ההיאלורונית

לכל טיפול רפואי ואסתטי יש את הסכנות שלו, ולכן כאשר מתכננים לבצע מילוי קמטים רצוי לשקול את האופציה של חומצה היאלורונית. מילוי קמטים בשיטה הזו נחשב לאחת השיטות הבטוחות ביותר ונמצא תחת פיקוח הדוק ואישורים של משרד הבריאות. כמובן שכאשר אנו שוקלים טיפולים אסתטיים מומלץ לרוב לפנות לרופאים המתמחים בתחום ולא למכוני קוסמטיקה המציעים את השירות, כדי להבטיח טיפול מקצועי ברמת בטיחות גבוהה.