נפלאותיהם של חומרי המילוי

נכון להיום יש שלושה סוגים עיקרים של חומרים בהם משתמשים בעולם הרפואה האסתטית, חומרים זמניים, חומרים טבעיים וחומרים קבועים. חומצות היאלורוניות משתייכות אל החומרים הזמניים ואילו בוטוקס משתייך אל החומרים הקבועים. במאמר זה נפרט את יתרונותיהם של שני חומרים אלו ואת פונקציונאליות השימוש בהם בתחום הרפואה האסתטית.

 

חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית נחשבת כחומר זמני המשמש לעיבוי שפתיים ומילוי קמטים בפנים. נכון להיום יש סוגים שונים של חומצות היאלורוניות כאשר ההבדלים ביניהם באים לידי ביטוי בריכוז החומר הפעיל בהם ובעמידות שלהם לאורך זמן. חשוב להבין שחומצה היאלורונית הינה חומצה טבעית שתמיד נמצאת ברקמת העור של כל אחד ואחת מאיתנו, אך ככל שאנחנו מתבגרים הייצור של החומצה בגוף הופך לאיטי והכמות יורדת, דבר שנראה לעין בקמטים המופיעים בפנינו ובשחיקה של הסחוסים. המראה הצעיר והרענן נאמד במידה רבה בכמות החומצה ההיאלורונית שנמצאת בין התאים.

הזרקת חומצה היאלורונית לא רק תיישר את הקמטים בעור הפנים אלא גם תגרום לאותו איזור להיראות חלק, תפוח ומאוזן מבחינת לחות. בסוף שנות התשעים החלו להפיק חומצה נקייה ללא כל מיני שרידי חומרים מבעלי חיים ובאותו שלב החלו להשתמש בחומצה זו למטרות רפואיות וקוסמטיות, זוהי אותה חומצה היאלורונית כפי שאנחנו מכירים אותה היום. השימושים בחומצה זו רבים וכוללים שימוש בה על מנת למנוע שחיקה של הסחוס במפרק, הוספה של נפח לסנטר וללחיים, מילוי של קמטי הפנים, הצערת העור, טיפולי מזותרפיה, רפואת עיניים. בנוסף, פעמים רבות חומצה זאת מהווה חלק מהמרכיבים העיקריים בכל מיני סרומים ומשחות קוסמטיות.חשוב לדעת שחומצה היאלורנית היא חומר זמני ולכן מדי תקופה יש לחדש את כמות החומר באיזור בו מעוניינים בפנים.

 

בוטוקס

הבוטוקס (בוטולינום) הוא אחד החומרים הבטוחים והמוכרים ביותר בעולם הקומסטיקה והרפואה. השימוש בבוטוקס נעשה בדרך כלל למטרת יישור קמטים במצח, בין הגבות, בזווית העין, בזווית הפה וכן הוא מוזרק במקרים של שרירים נפולים בצוואר. הזרקת חומר הבוטוקס גורמת לרפיון תנועת השרירים במקום אליו הוא מוזרק ובכך חומר זה מפחית את היווצרותם של הקמטים בפנים.בנוסף, חשוב לדעת שהטיפול קצר מאוד ותוצאותיו נראות לעין תוך פרק זמן קצר.

 

לסיכום, נכון להיום בוטוקס וחומצה היאלורונית הם שני חומרים פופולארים ביותר בעולם הרפואה האסתטית וזאת משום העובדה שמדובר על חומרים בטוחים שמצליחים להוביל את המטופל/מטופלת לאותן תוצאות הרצויות, ללא ניתוח או זמן החלמה.