טיפולי בוטוקס וחומצה היאלורונית?

השחיקה הטבעית של העור והשפעתה של שחיקה זו על המראה שלנו מובילה רבים מאיתנו אל מומחים  בתחום רפואת עור אסתטית. אם בעבר תחום האסתטיקה יוצג בכבוד על ידי קוסמטיקאיות רפואיות, כיום רוב האנשים בוחרים לפנות אל רופאי עור בעלי מומחיות בתחום האסתטי וזאת משום היכולת שלהם לאבחן במדויק את מצבו של עור פניהם ולומר להם מהי שיטת הטיפול היעילה ביותר וחומרי הטיפול הבטוחים והמתאימים ביותר. במאמר זה נספק לקוראים נקודות חשובות אודות טיפולי בוטוקס ונגולל בפניהם לגבי אחת משיטות הטיפול המוכרות והבטוחות ביותר בעולם האסתטיקה, הזרקת חומצה היאלורונית.

 

המטרה של הזרקת בוטוקס וחומצה היאלורונית

במהלך השנים יש ירידה משמעותית בחומרים הטבעיים של העור, כמו למשל הקולגן. אובדן זה מוביל להזדקנות מהירה של הפנים וריבוי קמטים. כיוון שאנשים רבים אינם מוכנים להיכנע לטבע וכיוון שנכון להיום הרפואה המודרנית אסתטית מציעה מגוון פתרונות, רוב האנשים בוחרים לפנות אל מומחים בתחום חומרי מילוי קמטים וזאת על מנת שאלו יעזרו להם לשקם את המראה של הפנים שלהם ולהחזיר להן את המראה המלא, המוצק והבוהק נטול הקמטים.

 

ישנם סוגים שונים של חומרי מילוי אך חשוב לקחת בחשבון שטיפול באמצעות חומרי מילוי אלו רלוונטי רק במצבים של אובדן הנפח של תצורת הפנים, מצב של בקיעים בפנים, קפלים וקמטוטים (קווים עדינים על העור). טיפול הזרקת חומצה היאלורונית וכן טיפולי בוטוקס מחייבים בחירה קפדנית של אותו מומחה שיכול להבטיח את התוצאה בה מעוניינים, אותו מומחה שיבחר את חומרי המילוי המתאים ביותר, יזריק את הכמויות הנכונות, באיזורים ובזוויות הנכונות. התפקיד העיקרי של חומצה היאלורונית הוא לשמור על הלחות של העור ועל הנפח שלו. רוב האנשים אינם יודעים שהשימוש הראשוני בחומצה זו היה בתחום טכנולוגיות המזון ורק משנות התשעים החלו להשתמש בה במגזר הרפואי באנשים שחוו בעיות במפרקים, בעיניים ועוד. החל משנת 1996 החלו להשתמש בחומצה זו גם בתחום האסתטי רפואי.

 

נכון להיום הזרקת חומצה היאלורונית היא אחת משיטות הטיפול הבטוחות והפופולאריות ביותר לצד טיפולי בוטוקס. שתי שיטות אלו יחדיו מועילות במקרים בהם מעוניינים לטשטש קמטים ולהוסיף נפח לאיזורים שונים בפנים. בשנים האחרונות רופאים רבים משתמשים בחומצה היאלורונית גם למטרת פיסול פנים (עיצוב פנים). כעת, כל שנותר הוא לבחור באותו מומחה או אותה מומחית בתחום רפואת העור ואסתטיקת הפנים שיבצעו את עבודת ההזרקה באופן הטוב ביותר, דבר שיוביל לאותה תוצאה בה אתם מעוניינים. בהצלחה!