רשלנות רפואית

תחת הביטוי "רשלנות רפואית" נמצאים סיפורים רבים, לעיתים קשים ביותר, של אנשים שנפגעו באופן פיזי לאחר טיפול רפואי. פעמים רבות הרשלנות נעשתה רק בשל טעות אנוש שאינה מכוונת- אך שיצרה שרשרת אירועים שהסתיימה בנזק רב למטופל. מקרים שייחשבו לרשלנות רפואית, הם אלו שיכולים היו שלא להיגרם- כלומר שניתן היה בוודאות לנקוט בפעולה אחרת, ולמנוע את הפגיעה.

מתי רשלנות רפואית שחוויתם, תהיה שווה לכם הרבה כסף?

תביעות לרשלנות רפואית יוגשו על ידי הנפגעים ממנה, ומטרתן לקבל פיצוי על הנזק שנגרם, ההוצאות סביבו, וכמובן עוגמת הנפש. כל הגשה של תביעה בבית המשפט היא למעשה התחלה של הליך מורכב למדי, שההוצאות סביבו עלולות להיות גבוהות מאוד. מוטב לבדוק האם אכן הסכום הפוטנציאלי של הזכייה בתיק, שאותו עשוי התובע לקבל- יכסה הן את ההשקעה בעצם התביעה, והן יהווה פיצוי.

מסיבה זו, חשוב לוודא שניתן להוכיח קשר ישיר בין האחראי לנזק, ובין המטופל- ולהראות כי היה אפשרי לנהוג באופן שונה ולמנוע את הפגיעה שנעשתה. טענת קיומו של קשר סיבתי שכזה צריכה להיות מגובה בדעות של רופאים מומחים, ומוטב שאת ניסוח התביעה יעשה עורך דין המתמחה באופן ספציפי בתיקים של רשלנות רפואית, וכבר התנסה בייצוג של כמה מקרים כאלה.

האם ניתן לתבוע אך ורק רופאים?

כל אדם במערכת הרפואית עלול להיות אחראי לרשלנות, בין אם זה אכן רופא שטיפל באופן ישיר במטופל, ולעיתים אפילו טכנאי רנטגן או אחות שלא מילאה את תפקידה כראוי. ישנה חשיבות גדולה מאוד בווידוא המקור האמיתי לבעיה ממנה סובל המטופל, ובמציאת הקשר שבין הטיפול הרפואי הלקוי לבין הבעיה שנוצרה לאחריו.

עורך דין מומחה לרשלנות רפואית- כיצד למצוא?

עורכי דין מכל התחומים ניתן למצוא בקלות דרך האינטרנט, וכמובן בדרך הישנה והטובה של המלצות ממכרים. כמו בכל הליך משפטי, גם במקרים כאלה חשובה האינטראקציה בין הפרקליט למיוצג שלו, כיוון שלפניהם דרך לא פשוטה לעבור ביחד. ייצוג של עורך דין במקרים של רשלנות רפואית צריך להיעשות על ידי אדם המקושר לרופאים, שיוכלו לבסס את הטענה של המטופל לגבי הנושא באחריות לנזק שנעשה לו.