חשיבות המזרן לבריאות הגוף

האם ידעתם, שחלק ניכר מהחיים שלכם- למעשה כשליש מהם- אתם מעבירים בשינה? לאיכות השינה יש השפעה רבה על רמת האושר. שינה טובה גורמת לאנשים להיות שמחים יותר, להרגיש מלאי אנרגיה, לכן חשוב שכל אדם יאפשר לעצמו לישון בתנאים המיטביים. מזרן מהווה את הגורם העיקרי המשפיע על איכות השינה, ובחירה במזרן צריכה להיעשות בצורה מושכלת, על מנת שימלא את צרכיו הספציפיים של הרוכש אותו, ויהיה עמיד לאורך שנים.

כיצד בריאות האדם מושפעת מהמזרן עליו הוא ישן?

מזרן הוא המוצר אשר תומך בגב בעת השינה, ולפעמים מזרונים לא איכותיים "אשמים" בבעיות גב ובכאבים של אנשים, שכלל לא העלו על דעתם שמוקד הבעיה שלהם הוא המזרן שבמיטתם. המזרן צריך לאפשר לאדם הישן לנוח, בכך שיהיה מתאים למשקל גופו ולא ישקע, ומצד שני גם לא יהיה נוקשה יתר על המידה- ואז האדם לא יוכל להירדם עליו, כי פשוט לא יהיה לו נוח.

כיצד לבחור מזרן מתאים?

מזרנים מיוצרים מכמה חומרי גלם, ולכל אחד יתרונות וחסרונות, כאשר השלושה העיקריים הם:

  1. לטקס– שיתרונו בהרחקת קרדית האבק, וחסרונו בגמישות מוגבלת למדי- לכן פחות רצוי לשים אותו על מיטה מתכווננת למשל.
  2. ספוג– חומר יציב שמונע תזוזות, אך מתבלה לאחר תקופה קצרה יחסית.
  3. מזרני קפיצים– ובמיוחד אלו אשר הקפיצים בהם מותקנים כל אחד בנפרד, מאפשרים תמיכה לגב ברמה גבוהה, אך הם נוטים להישחק במהרה.

חומר גלם נוסף וחדשני ביותר, הוא ויסקו, שמתאים את עצמו לקימורי הגוף באופן מושלם, ונחשב למומלץ עבור אנשים שסובלים מכאבי גב.

כללי השמירה על מזרן

ככל שתשכילו לשמור על המזרן שלכם, כך הוא "יעשה את העבודה" לתקופה ארוכה. זכרו להפוך ולסובב אותו אחת לחודש לערך, וכן לאווררו ללא סדין מפעם לפעם. רצוי להניח מגן מזרן- שימוקם מעל המזרן עצמו אך מתחת לסדין.

שינה רציפה ועמוקה על מזרן טוב, "מטעינה" את הגוף באנרגיה ומחדשת את כוחותיו של האדם. לפעמים החלפה של המזרן הישן בחדש, מחוללת נפלאות בחייהם של הרוכשים, שסופסוף יכולים לישון כמו שצריך- ובאורח פלא הם נרפאים מהרבה מאוד תחלואים.