רשלנות רפואית

לצערנו הרב, רבים מאתנו חווים רשלנות רפואית בבתי החולים השונים למרות האימון הכמעט עיוור שאנו מאמינים ברופאים. במאמר שלפנינו נתמקד ברשלנות רפואית בעת לידה.

ברוב רובם של הלידות מסתיים התהליך בהתרגשות ובדמעות של אושר עד כי המתח והלחץ וכל הכאבים שליוו את כל התהליך לכל אורכו נשכחים לגמרי כאשר היולדת מחזיקה בפלא המצווח. אך ישנם מקרים אשר בהם קיים חשד לרשלנות רפואית באחד התהליכים או יותר, וחשוב מאוד שנהיה ערניים ומודעים לדבר, ואילו אפשרויות עומדות לפנינו במקרה של רשלנות רפואית, לא עלינו.

מהי רשלנות בלידה?

אז נכון שרוב הלידות מסתיימות בשעה טובה ומוצלחת אך עדיין יש לידות – אמנם לא באחוזים גבוהים – אשר מסתיימות עם נזקים בדרגות חומרה שונות בעקבות רשלנות מצד הצוות המטפל. על אף שמדובר באחוזים נמוכים, עדיין מדובר במספר בלתי מבוטל של לידות. אז איך בכל זאת קורה שבתהליך כל כך מיוחד ושמימי קורות תקלות שכאלה?

  • מעקב לקוי אחר מצבם של האם והעובר –

בדרך כלל במהלך הלידה מחוברת היולדת למכשיר המוניטור המפרט כל העת את מצבו של העובר וגם של האם. כאשר השימוש במוניטור נעשה באופן לא נכון, הרי שמדובר בהחלט ברשלנות האחראית על התוצאות.

  • שימוש במכשור לא נכון –

במקרים רבים, כאשר הלידה לא מתקדמת בקצב משביע רצון, או כאשר עולה חשש לשלומו של העובר בעקבות ירידות בדופק וכדומה, מערבים מכשור פולשני כדי לסייע לתינוק לצאת לאור העולם. קיימת האפשרות להשתמש בוואקום ויש גם את המלקחיים ובמקרים של חוסר ברירה, תופנה האם לניתוח קיסרי. במקרה ובחרו בשיטה שאינה מתאימה, או כזו שגרמה לנזק, ייחשב הדבר רשלנות רפואית.

  • דיווח לא מושלם –

במקרים רגילים חובה לדווח ולשתף את היולדת בתכנית הלידה ובכל שינוי בתכנית. במקרים אשר בו בוצעו הליכים מסוימים בלא ידיעת היולדת ומבלי שהייתה סיבה למנוע ממנה את המידע הזה, ייחשב הדבר גם כן כרשלנות רפואית.

  • מעקב לקוי לאחר הלידה –

גם לאחר שהלידה הסתיימה ונולד תינוק בריא ושלם, עדיין נדרש מעקב רפואי אחר היולדת ואחר התינוק. כאשר יתגלה נזק בעקבות מעקב לקוי, ייחשב הדבר גם כן כרשלנות רפואית.

כל יולדת החושדת שנעשה לה עוול במהלך הלידה או אחריה, אל לה לוותר. עליה לפנות אל עו"ד על מנת שייצג אותה וידרוש עבורה את הפיצויים המגיעים לה כחוק.

רק בעזרת עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית, תוכל להבטיח לעצמך את מירב הטיפול בצורה המקצועית ביותר שידריך אותך לעורך כל הדרך וידאג שתקבל את כל אשר מגיע לך.