כל מה שצריך לדעת על מחלת הפסוריאזיס

הפסוריאזיס (סחפת בעברית) הינה מחלה אוטואימונית כרונית במסגרתה תאי העור סובלים מזיהומים שונים וכפועל יוצא מכך הם מתחלפים בקצב מואץ. מחלה זו הינה מחלה כרונית הבאה לידי ביטוי במאפיינים שונים בעור, וזאת בהתאם לחומרת המחלה.

בין יתר הגורמים העלולים להוביל למחלת פסוריאזיס תוכלו למצוא: בעיות עיכול של חלבונים מסוימים, גנטיקה, תפקודי כבד פגומים ורעלת דם במעיים. בנוסף, מחלת הפסוריאזיס עלולה להתפרץ בעקבות צריכת אלכוהול בתדירות גבוהה, תזונה לקויה והיגיינת עור לקויה. אצל נשים, קיים קשר סטטיסטי בין הימצאותה של מחלת הפסוריאזיס לעישון.  הטיפול במחלת הפסוריאזיס מיושם בהתאם לחומרת המחלה ותדירות הופעתם של נגעי עור בגוף. בין יתר סוגי הטיפולים המוצעים לכם בתחום תוכלו למצוא טיפול תרופתי לפסוריאזיס, טיפול ביולוגי בפסוריאזיס, טיפול טבעי בפסוריאזיס המשלב בתוכו קרמים ומשחות טבעיות, וזאת לצד שינוי הרגלי התזונה.

היקף המחלה בישראל

על פי נתונים שונים עולה כי קרוב ל-3% מאוכלוסיית העולם סובלת מפסוריאזיס, כאשר בישראל ישנם קרוב ל-250 אלף חולים. על פי רוב, מחלת הפסוריאזיס נפוצה יותר בקרב נשים ממוצא אירופאי, כאשר גיל התפרצותה של המחלה בקרב נשים הינו 27, ואילו אצל גברים, הגיל הממוצע להתפרצות המחלה הינו 29. מחלת הפסוריאזיס עלולה להתפרץ בצורות שונות, כאשר בקרב כל חולה המחלה באה לידי ביטוי בתצורות שונות. בחלק מהמקרים, מחלת הפסוריאזיס עלולה להיעלם לתקופות ממושכות ולהתפרץ אחת למספר חודשים או שנים, ובחלק מהמקרים, מחלקת הפסוריאזיס מותירה את סממניה העוריים בגוף באופן רציף. בין יתר תצורות המחלה תוכלו למצוא: הופעת קשקשת באזור המפרקים, הקרקפת והברכיים או קשקשת בקפלי בית השחי והמפשעה. הופעת קשקשת באזורים אלו נחשבת לאחת מתצורות הפסוריאזיס הנפוצות ביותר, כאשר אופן הטיפול בכל אחת מהן מתבצע בהתאם לחומרת המחלה.

יחד עם זאת, חשוב להבהיר ולציין שמחלת הפסוריאזיס הינה בעלת קשר ישיר למחלות חמורות יותר כגון: דלקת פרקים, סוכרת ויתר לחץ דם. כמו כן, מחלת פסוריאזיס הינה בעלת השפעה ישירה על תחום הנפש, ובחלק מהמקרים היא עלולה להוביל לדיכאון ולדימוי עצמי נמוך בקרב החולים בה. על פי נתונים שונים בתחום הפסוריאזיס, עולה כי קרוב ל-30% מהחולים עתידים לחלות בדלקת פרקים פסוריאטית הבאה לידי ביטוי בכאבי פרקים, נוקשות ונפיחות של פרקי הגוף, וזאת בטרם הופעתם של הנגעים על פני העור. במקרים אלו, טיפול ביולוגי בפסוריאזיס יכול להקל על הופעת תסמיני המחלה ואף להוביל לדחיית התפרצותה של מחלת דלקת הפרקים הפסוריאטית.