פתרון ושמו פונדקאות

ישנם לא מעט זוגות ואנשים יחידניים אשר אינם יכולים להביא ילד לעולם בדרך "הטבעית" והיא על ידי היריון. עבור אלו, ישנם מספר רב של פתרונות. במאמר זה נדבר מעט על הליך הפונדקאות, מה הוא, עבור מי הוא ומה יתרונותיו.

נתחיל ונאמר כי בישראל, לא כל אחד יכול וזכאי לעבור הליך פונדקאות, בראש אלו נמצא את הזוגות החד מיניים אשר חייבים לבצע את הליך הפונדקאות בחו"ל. בעבר, היו מספר מדינות בהן זוגות חד מיניים יכלו לבצע הליך פונדקאות אך משאלו סגרו את שעריהן (נפאל, הודו, תאילנד ומקסיקו), הברירה האולטימטיבית הפכה להיות ארצות הברית (אך היא אינה המדינה היחידה) וזאת ממספר סיבות, בין אלו נמצא את היתרון הגדול והוא שהתינוק מקבל אזרחות אמריקאית.

מי היא הפונדקאית

הפונדקאית היא אישה המסכימה לשאת ברחמה תינוק, לאחר שהופרתה על ידי השתלת ביצית. אישה זו מוותרת על זכויות ההורות שלה מראש וחותמת על חוזים מבעוד מועד. נדגיש כי מדובר בחוזים מדוקדקים מאוד והם נפרדים מהחוזים עליהם יחתמו ההורים לעתיד. על הפונדקאית לעמוד בתנאים בריאותיים מחמירים ובין אלו נמצא גם ניטור פסיכולוגי על מנת לאשש כי האישה מבינה את שעומד לקרות וכך שהתינוק אותו תישא ברחמה, אינו שלה והיא תמסור אותו מיד לאחר הלידה. האישה הפונדקאית לרוב תהייה אישה זרה אך אין בכך הכרח, לא מעט זוגות או הורים יחידניים מסתייעים בקרובת משפחה או חברה (בתקווה שהעלות תהייה נמוכה יותר מאשר תשלום לאישה זרה אשר מתקיימת מתשלום זה ולמעשה זו עבודה עבורה). אחד התנאים המקדימים להתקבל להיות פונדקאית הוא לידה טבעית בעבר אצל האישה ולידה כזו שעברה ללא סיבוכים – לידה טבעית. בנוסף לכל תנאים אלו, חשוב ביותר ללוות ולתמוך באישה הפונדקאית ולכן מומלץ להיעזר בארגונים בעלי ותק וניסיון בתחום. לא פעם ולא פעמיים, פונדקאית חזרה בה והחליטה לשמור את התינוק. בין אם נאלצה למסור אותו בשלב מסוים או לא, עצם קיומה של התקופה הנוראית בה ההורים נאלצים להילחם על תינוקם, הופך את החוויה לנוראית וקשה מנשוא עבור רבים.

לסיכום, הליך פונדקאות הוא הליך מורכב ומפרך למי שאינו מסתייע במוסמכים לכך. הליך פונדקאות עלול להסתבך בכל שלב, גם לאחר לידת התינוק או התינוקות ולכן יש להיות מוכנים וערוכים לכך מבעוד מועד. הטיפ הטוב ביותר אותו נוכל לתת לכם הוא להסתייע בארגון מסודר אשר ביצע לא מעט הליכי פונדקאות בעבר ולספוג את כל המידע על מנת להיות מוכנים לכל תרחיש.