אילו השתלות שיניים יש לאנשים מחוסרי עצם?

תחום השתלות השיניים מתפתח במהירות, ורופאי השיניים המתמחים בנושא מציעים שיטות חדשות ומתקדמות יותר. אם בעבר היו מטופלים שלא יכלו להשלים שיניים חסרות בגלל מגבלות הטיפול, כיום ישנן שיטות חדשות להשתלת שיניים המתאימות גם למחוסרי עצם בלסת. בעבר הלא רחוק, הפתרון היחידי שהתאפשר למחוסרי עצם היה לעבור הליך מורכב של השתלת עצם בלסת, ובעקבות ההליך נאלץ המטופל להמתין מספר חודשים עד לקליטת העצם. לעתים ההליך נכשל והמטופל נאלץ לעבור ניתוח והליך שיקום מורכב וארוך. לכן, כדאי לדעת כי כיום יש לרפואת השיניים פתרונות חדשניים המאפשרים לבצע שיקום פה גם ללא השתלת עצם.

השתלות שיניים בהיעדר עצם

למטופלים רבים חסרה עצם בלסת. הסיבות לכך רבות ומגוונות: בין השאר, ישנם מטופלים שסובלים מחוסר עצם בלסת כתוצאה מספיחת העצם לאחר איבוד שיניים, בגלל מחלות חניכיים שונות, כתוצאה מדלקות וגם מי שבפיו מותקנות שיניים תותבות עלול לסבול מספיחת העצם.

במקרים של חוסר עצם ניתן לבצע הליך השתלת שיניים בשיטה הקלאסית לאחר השתלת עצם והליך שיקום ארוך של מספר חודשים. במקרים מסוימים אי אפשר להסתפק רק בהשתלת עצם, ויש לעבור הליך פולשני של הרמת הסינוס בלסת העליונה.

כיום ניתן לעבור הליך השתלות שיניים למחוסרי עצם ביום אחד, ללא צורך בהרמת סינוס או בהשתלת עצם בלסת. בשיטת All On 4 ובשיטת All on 6 ממקמים את השתלים באזורים שבהם יש עצם בלסת וכך, ללא הליך כירורגי מורכב וארוך, יכול המטופל ליהנות מחיוך מלא בשיניים.

כמו כן, באמצעות השתלת שתלים זיגומטיים ניתן לעקוף את מגבלת חוסר העצם בלסת. במקום להחדיר את השתלים הדנטליים לעצם הלסת ובמקום הליך בניית עצם לסת חדשה, מחברים את השתלים הארוכים והמיוחדים לעצם הלחי (זיגומה) שממוקמת מעל עצם הלסת.

באמצעות שתלים בזאליים, המכונים גם שתלי דיסק, ניתן להתמודד בהצלחה עם חוסר בעצם הלסת. את השתלים מחברים כחבקים מצדי החניכיים באזורים שבהם חסרה עצם בפיו של המטופל, כאשר לרוב נעשה גם שימוש בשתלים דנטליים רגילים באזורים שבהם קיימת עצם.

השתלת שיניים ביום אחד

בשיטת השתלת שיניים ביום אחד מונעים את נסיגת עצם הלסת באמצעות השתלת שיניים ללא עקירה מוחלטת של השיניים הבודדות שנותרו מחוברות ללסת. הליך זה מאפשר למטופלים מחוסרי עצם לעבור טיפול מהיר ויעיל על מנת ליהנות מחיוך מלא שיניים, וזאת ללא צורך בהליכים כירורגיים פולשניים של השתלת עצם והרמת סינוס. ההליך מסייע לרבים לשפר את איכות חייהם ומאפשר למי שלא היה יכול לשקם את פיו בגלל חוסר עצם ליהנות מטיפול יעיל ומוכח.