חומצה פולית

חומצה פולית נחשבת לוויטמין מקבוצה B ומסייעת באופן ישיר לבניית תאי הגוף, לתהליך תקין של מערכת העצבים המרכזית וחיונית מאוד לחילוף החומרים. במידה וקיים מחסור בחומצה פולית בגוף, דבר זה עלול לגרום למומים שונים בעובר בזמן היריון. לרוב יהיה ניתן להבחין בבעיה במוח והעמוד השדרה ומלבד זאת, גם במערכות אחרות הכוללות את הלב ומערכות העיכול. אישה בהיריון צריכה לעבור בדיקות לאורך זמן בעת שהיא בהיריון, בשביל לוודא שהיא איננה סובלת ממחסור בחומצה. הסיבה שבגללה הרופאים מבצעים בדיקות מידי כמה זמן היא בגלל שהמחסור עלול לגרום למחלות, נכות קשה ואפילו לתמותה של עוברים וילדים בזמן היריון. על כן, הרופאים מבצעים בדיקות בכל פעם בשביל לברר את הכמות של החומצה, במידה והם מגלים שישנו חוסר קטן, הם מיד מפנים את האישה לטיפול צמוד ולנטילת תוסף של חומצה פולית.

נשים בהיריון חייבות להכיר את התוסף ולהבין את המשמעות של המחסור שלו בזמן ההיריון. הרבה נשים שנכנסו להיריון בעבר וסבלו ממחסור, ילדו ילדים עם מומים קשים בעמוד השדרה, עם נכות ובעוד מגוון פגיעות. אחרי שהרופאים הבינו כי נטילה של חומצה פולית במהלך ההיריון מסוגלת לתרום לצמיחה ולגדילה תקינה של העובר, הם התחילו לדרוש מההריוניות לרכוש את התוסף ולנטול אותו לפי הצורך. בעקבות השימוש בחומצה בקרב נשים בהיריון, חלה ירידה משמעותית בהולדת ילדים עם מומים.

ויטמין B הגיע מהטבע וקיים בשפע בצורה של עלים ירוקים ברחבי העולם. תפקידו של הוויטמין לאפשר לנו לאכול אותו בצורה טבעית דבר שגורם לתופעות טבעיות להתרחש בגופנו. מלבד זאת, שימוש בתוסף מסייע גם לתפקוד תקין של הלב ומפחית את הסיכון לחלות בשבץ ומחלות לב שונות. הוא משפר את בריאות החניכיים ומוריד סיכון ללקות בסוגים שונים של סרטן. נטילת התוסף הוכיח כי יש לו השפעות חיובית על פעילות המוח וכן על פעילות הדם בגופנו.

מורינגה

מורינגה נחשבת לעץ טרופי ובעלת ערכים תזונתיים מופלאים שמקנים יתרונות בריאותיים וביניהם: בעיות ראייה, עיכול, סוכר גבוה בדם, אנטי דלקתית ועוד. בשנים האחרונות מורינגה הפכה לתוסף פופולרי בגלל הערכים הגבוהים שהיא מביאה עמה – ויטמין D, סידן, ברזל, ויטמין E, חלבון ועוד. את התוסף ניתן לשתות במגוון צורות בגלל שהוא מגיע גם בצורת אבקה וגם בצורת תיוני תה. אולם בעת ששותים תה מהסוג הזה, חשוב לא לערבב אותו ביחד עם מים חמים בשביל שתוכלו לשמור על הערכים התזונתיים הטובים שהוא מביא עמו לגופכם. בנוסף, ניתן למצוא את התוסף גם בזרעים מיובשים ובעזרתם, ניתן להכין אבקה ולערבב אותם בכל המשקאות הקלים. עם הזרעים הללו, ניתן אף להכין קרמים וכמוסות אולם צריכת אבקה נמצאה כיעילה יותר ומובילה לתוצאות מהירות יותר בשיפור בעיות הבריאותיות למיניהם. נטילת התוסף בזמן יכולה למנוע בעיות בריאותיות בשלבים המוקדמים שלהם ולשפר את המערכת החיסונית לכדי תוצאה חיובית וטובה.