הרמת חזה ללא שתל

מהם היתרונות של הרמת חזה ללא שתל על פני שימוש בשתלי סיליקון, ולאילו סיבוכים יש לצפות?

לצד ניתוחי הגדלת חזה או הקטנת חזה, ישנו הליך כירורגי המכונה "הרמת חזה". המטרה של הליך זה היא להשיג חזה זקוף, ללא קשר לגודל או מידות השדיים. הרמת חזה ניתן לבצע בשתי שיטות. השיטה הראשונה אשר נמצאת בשימוש כבר שנים רבות, היא באמצעות מיקום נכון של שתלי סיליקון. השיטה השנייה היא ללא שימוש בשתלים כלל והיא נחשבת לשיטה פורצת דרך וחדשה.

ההליך הניתוחי

כיצד מבצעים הרמת חזה ללא שתל? ההליך מבוסס על הוספת נפח מרקמה עצמונית. מדובר ברקמה הנמצאת בזנב השד, אותה מעבירים לקדמת השד וכך, ניתן גם להגדיל את השד ולהרים אותו ללא שימוש בשתלי סיליקון. באמצעות שיטה זו ניתן גם לבצע הרמת חזה ללא הגדלה.

לשיטה זו יש יתרונות רבים, אך לפני שנפנה לסקור אותם, כדאי לזכור מהם היתרונות בשימוש בסיליקון ומהם החסרונות, כדי שנוכל להבין כיצד השימוש ברקמה עצמונית מהווה אלטרנטיבה מבוקשת במקרים רבים.

שתלי הסיליקון הקיימים כיום עברו פיתוחים רבים, וכיום אפשר לבצע הגדלה והרמה של החזה באמצעות שתלים המדמים את המבנה האנטומי של השד, ללא סכנת דליפה. יתרון נוסף הוא ששתלי הסיליקון יוצרים מראה שופע בחלק העליון של החזה, מראה אשר נחשב למבוקש בקרב נשים.

עם זאת, השימוש בסיליקון יכול לעורר תגובות שונות בגוף ולגרום לזיהום, היווצרות קופסית, דימום, דליפה או קרע בשתלים המחייבים התערבות כירורגית. גם בניתוחים העוברים חלק ללא תופעות לוואי משמעותית, עדיין יהיה צורך לבצע החלפת שתלים לאחר מספר שנים, בהתאם לסוג השתל שהוכנס.

יתרונות הרמה ללא שתל

היתרון הברור מאליו זו העובדה שלא משתמשים בגוף זר לצורך ההרמה, וכך לא מסתכנים בדחיית השתל או בתגובה אלרגית. בנוסף, אין חשש לקרע בשתל או דליפה של סיליקון. אין צורך להחליף את השתל לאחר מספר שנים.

יתרון נוסף הוא שמדובר בהליך פשוט יחסית, שלאחריו צפויה תקופת התאוששות קצרה וקלה ללא כאבים חמורים. יתרון נוסף זוהי האפשרות להשיג מראה זקוף הנראה טבעי ולבצע הרמת חזה מבלי לשנות את נפח השדיים.

ומה לגבי חסרונות? בשיטה בה ניתוח זה מבוצע כיום, נשארת צלקת ארוכה יחסית מתחת לבית השחי, כתוצאה מהסרת עודפי הרקמה והעברתם. כמו כן, מדובר בהליך ארוך יותר ביחס להרמה עם שתלי סיליקון.

מדובר בניתוח כירורגי לכל דבר ולכן חסרונות נוספים הם שלמרות שלא מחדירים גוף זר, עדיין ייתכן זיהום. כמו כן, תיתכן פגיעה באספקת הדם וכתוצאה מכך נמק רקמות באזור השד, העטרה והפטמה.

למרות היתרונות הרבים, שיטה זו לא מתאימה לכל אחד. מכיוון שמדובר בעודפי רקמה המטופלים המתאימים ביותר הם כאלו שירדו במשקלם ונותרו עם רקמה עודפת בין אזור השדיים לבית השחי. בנוסף, הניתוח אינו מתאים למי שמעשן, מכיוון שניקוטין יכול להגביר את הסיכון לפגיעה באספקת דם תקינה לשד.

.