מילוי שפתיים

מדוע ירד הביקוש למילוי שפתיים באמצעות סיליקון ואיזה חומר מילוי מועדף כיום לביצוע טיפול מסוג זה?

השימוש בסיליקון עדיין נפוץ מאד בתחום הטיפולים האסתטיים, אך לאחרונה יש נטייה לבצע מילוי שפתיים באמצעות חומרי מילוי אחרים ויש לכך מספר סיבות. הסיבה הראשונה היא הרצון להשיג תוצאה שנראית טבעית ולא שפתיים נפוחות מדי המשוות מראה מלאכותי, אולם יש מי שתמה על סיבה זו, מכיוון שכאשר מבצעים את ההליך אצל רופא מיומן בשימוש בסיליקון, הוא ידע להשיג תוצאות פרופורציונאלית למראה הפנים של המטופלת שיראו טבעיות באותה המידה. אם כך, מהי הסיבה האמתית לבחירה בחומרי מילוי אחרים?

לא שאלה של מחיר

אם נשים כבר עכשיו את נושא המחיר על השולחן, הרי שמילוי שפתיים באמצעות סיליקון יכול להיות זול יותר ממחיריהם של חומרי מילוי אחרים, לכן הסיבה אינה קשורה למחירים. נסייג ונאמר שייתכנו הבדלים במחירים בין המרפאות השונות, בהתאם לרמת המומחיות של הרופא המטפל והמוניטין שהוא רכש בתחום.

לפני שנענה על השאלה מהי הסיבה האמתית לבחירה בחומרי מילוי אחרים, כדאי להכיר קודם את החומרים בהם מדובר. כיום ניתן לבצע מילוי שפתיים באמצעות 5 שיטות עיקריות. השיטה הראשונה היא טיפול כירורגי שלא נתעמק בו כרגע. השיטה השנייה היא באמצעות סיליקון, ושאר השיטות הן באמצעות חומצה היאלורונית, חוטים נספגים ושומן עצמי.

הסיבה שלא נרחיב על טיפול כירורגי היא שבדרך כלל אישה המתעניינת בטיפולים אסתטיים, מחפשת שיטות טיפול שאינן פולשניות ולא מצריכות הרדמה ותקופת התאוששות. כאן נכנסים לתמונה הסוגים השונים של חומרי המילוי, המאפשרים מילוי שפתיים בדרך שאינה כואבת וללא צורך בסכין ניתוחים.

חומצה היאלורונית היא כוכב עולה בשמי הטיפולים האסתטיים. למעשה מדובר בשם כולל לסוגי חומרים שונים הפועלים באופן זהה, כאשר ההבדלים ביניהם קשורים בעיקר לאיכות החומר ולרמת הצמיגות שלהם. הנטייה להשתמש בחומר זה קשורה לכך שמדובר בחומר אשר נמצא באופן טבעי בגופנו, ויש לו תפקיד חשוב בשמירה על לחות ויצירת נפח. עם השנים, כמות החומר יורדת בהדרגה אך ניתן להשתמש בחומר מסונתז המופק מחומצה היאלורונית למגוון טיפולים אסתטיים, כולל מילוי שפתיים.

הסיבה לכך שחומר זה מבוקש למילוי שפתיים נעוצה בשתי סיבות מרכזיות. הסיבה הראשונה היא שהתוצאות המתקבלות בשימוש בחומצה היאלורונית אינן קבועות, ויכולות לחלוף לאחר חצי שנה עד שנה. מדובר ביתרון עבור נשים החוששות ממראה בלתי הפיך שלא יחמיא להן או יגרום להן לתחושת אי נוחות. הסיבה השנייה היא שבעוד שטיפול באמצעות סיליקון מצריך סדרת טיפולים ורק לאחר זמן ניתן לראות את התוצאה המושלמת, הרי שמילוי שפתיים בחומצה היאלורונית הוא טיפול קצר המקנה תוצאות מידיות.

לא משנה באיזה חומר מילוי יבוצע ההליך, חשוב שהרופא המבצע ידע להתאים את סוג החומר למטופלת, ויבצע את ההליך בדייקנות ובמיומנות רבה. התוצאה הסופית תלויה כמובן בחומר המילוי בו משתמשים, אך מעבר לכך היא תלויה גם ברמת המומחיות של הרופא המטפל.