שיווק בראש בריא: על קידום עסקים בתחום הרפואה

קצת קשה לחשוב עליהם כך, אך רופאים ויתר אנשי המקצוע בעולם הרפואה נדרשים לשווק את עצמם כמו כל איש מקצוע אחר. אתגרי הפרסום אשר עומדים בפניהם הם מגוונים, המגבלות על אופן השיווק הן שונות ולכן בבואם לקדם את עצמם עליהם לעשות זאת בצורה מדויקת ומקצועית. בתחום הרפואי מצויים כמובן הרופאים והרופאות, ולצידם גם חברות התרופות, חברות שיווק ציוד רפואי, מרפאות וכן הלאה. הבחירה באפיקי השיווק הנכונים היא משמעותית ובין שלל האפשרויות כמו ביצוע קידום אתרים לרופאים או פעילות יחסי ציבור למרפאה, יש הכרח להיעזר באנשי מקצוע אשר מבינים כיצד לשווק בתחום זה.

התמודדות עם אתגרים שונים

הצרכים הדיגיטליים של רופאים, אנשי מקצוע העוסקים בתחום של שיווק ציוד רפואי או חברות תרופות שונים מאלו של בעלי עסקים אחרים. בין היתר הם נתונים למגבלות שלא קיימות בתחומי עיסוק אחרים. מתוך צרכים ייחודיים אלה, יש צורך לגזור אסטרטגייה שיווקית המיועדת במיוחד עבורם ומותאמת להתמודדויות הספציפיות של אנשי מקצוע אלה. השיווק הדיגיטלי של רופאים או של מרפאות אינו יכול להתמצות רק בהיעזרות בשירות של קידום אתרים לרופאים או פרסום ממוקד אחר. יש צורך בהבנה עמוקה של קהל היעד והצרכים הייחודיים שלו והתאמת השירות הפרסומי המתאים לכל מטרה ובעל מקצוע.

האם זה באמת דרוש?

לא פעם ישאלו מי שעוסקים בתחום הרפואה על כל גווניו, אם מאמצי השיווק הדיגיטלי הם הכרחיים, או שהם רק בגדר "תוספת נחמדה" לעבודה המקצועית. התשובה הקצרה היא – כמובן. התשובה המעט יותר ארוכה היא שבעולם דיגיטלי, יש חשיבות עצומה לאיש המקצוע או לעסק שתהייה לו נוכחות דיגיטלית  משמעותית. קידום אתרים לרופאים, קמפיינים פרסומיים לחברות שיווק ציוד רפואי או ניהול מוניטין ברשת עבור מרפאות מומחים הם חלק בלתי נפרד מעבודתם של העוסקים בתחום הרפואה והבריאות על היבטיו השונים.

דרכים שונות לפעולה

שיטות הפרסום הדיגיטליות הן רבות ומגוונות. באפשרותן לקדם בצורה דרמטית עסקים ובעלי מקצוע בתחום הרפואה והבריאות. כדי לעשות בהן שימוש אפקטיבי, דרושה הבנה שיווקית יחד עם הבנה בתחום הרפואה. הנה מקצת מהאפשרויות העומדות בפני רופאים, מרפאות, חברות שיווק ציוד רפואי וחברות תרופות:

  • קידום אורגני וקידום ממומן בגוגל – שירות זה מאפשר חשיפה של המוצר, השירות או איש המקצוע בתוצאות החיפוש הראשונות במנוע החיפוש. חברות קידום אתרים לרופאים מבצעות קידום אורגני וגם קידום ממומן על מנת שיופיעו בעמודים הראשונים בגוגל.
  • שיווק ברשתות חברתיות – פעולות השיווק אינן מסתכמות רק בפייסבוק, אלא ברשתות חברתיות נוספות המאפשרות יצירת שיתופי פעולה, חיזוק המוניטין והעברת המסר השיווקי לאנשי מפתח בתחום.
  • פיתוח וניהול נכסים דיגיטליים – הכוונה היא לאתר האינטרנט, אפליקציה, פרופילים ברשתות חברתיות וכן הלאה. המשמעות היא שתחזוקה שוטפת שלהם כמו יצירת תוכן רלוונטי ומקצועי, עדכונים שונים ועוד היא חשובה ומשמעותית לשיווק הרופא או המרפאה.