פוריות הגבר – יש טיפול

נושא חשוב אך לא מדובר הוא בעיות פוריות אצל גברים. אחת מהתופעות הגורמות לבעיה בפוריות היא אין אונות או אימפוטנציה. יחד עם זאת, קיימות תופעות נוספות ומצבים אשר גורמים לבעיית פוריות בקרב גברים. ביצוע של בדיקת פוריות לגבר כחלק מהבירור המקיף, יכולה לתת תמונת מצב מדויקת יותר ואף לאפשר לפתור בעיות שונות שנראות חמורות יותר מכפי שהן באמת.

טיפול באין אונות

אימפוטנציה או אין אונות נחשבת להפרעה בזקפה. היא מתרחשת אצל גברים רבים אך רק 15 עד 25 אחוזים מהגברים יגשו אל מומחה על מנת לקבל טיפול לבעיה. אין אונות עלולה לפגוע בדימוי העצמי וליצור בעיות שונות בקשר האינטימי הזוגי. כחלק מתהליך של בדיקת פוריות לגבר, יבדוק הרופא ויתשאל את המטופל כדי לבחון האם הוא סובל ממצב של אימפוטנציה. בשונה ממה שמרביתנו רגילים לחשוב, אימפוטנציה היא מצב שבו באופן עקבי קיים קושי לשמור על זקפה או להגיע למצב בו הפין נוקשה. מרבית הגברים שידווחו על אין אונות יהיו בני ארבעים ומעלה, אך התופעה קיימת גם אצל גברים צעירים, אם כי בהיקף קטן יותר. בירור של אימפוטנציה יעשה לעתים כחלק מבירור כולל של בדיקת פוריות לגבר.

בעיות פוריות אצל גברים

יש סוגים שונים של בעיות פוריות בקרב גברים, אותן בדיקת פוריות לגבר יכולה לאתר. אורח החיים של הגבר משפיע השפעה רבה על פוריותו. אימוץ של אורח חיים בריא הכולל בין היתר הימנעות מצריכת סיגריות ואלכוהול יחד עם הפחתת משקל וירידה בצריכת קפאין יכול לתרום לתקינותה של מערכת הרביה. במסגרת בדיקת פוריות לגבר יבוצעו בדיקות גופניות שונות כמו בדיקות דם, ספירת זרע, בדיקות גנטיות שונות ואולטראסאונד של האשכים. כחלק מהבירור הכללי יבדק אם המטופל סובל ממצב של אימפוטנציה והאם היא נגרמה מבעיה מבנית או פיזית כלשהי.

בעיות פוריות שונות בקרב גברים יכולות להתגלות באמצעות בדיקת פוריות לגבר. כאשר מתגלה בעית פוריות כלשהי, ניתן לתת לה פתרון אם על ידי ניתוח, שינוי באורח החיים, טיפול תרופתי וכן הלאה. לעתים מדובר בבעיה מבנית פשוטה אשר ניתן לפתור באמצעות ניתוח ולעתים נדרש לבצע בירור מעמיק יותר על מנת לאתר מהי בעית הפוריות הקיימת ומה הטיפול המתאים לה.

פניה אל רופא מומחה

בין אם מטופל סובל מתופעה של אימפוטנציה וחווה ירידה באיכות חייו ופגיעה בדימוי העצמי שלו, או שקיימת בעית פוריות כלשהי שהתגלתה בעקבות בדיקת פוריות לגבר – חשוב לפנות לטיפול. פניה לרופא מומחה על מנת להתאים את הטיפול המתאים ביותר עשויה אולי להיות מביכה, אך התועלת היא רבה. רופא מומחה בתחום ידע להתאים את הטיפול היעיל ביותר, לעקוב ולזהות את שורש הבעיה. במצבים של אימפוטנציה או כל בעית פוריות שהתגלתה באמצעות בדיקת פוריות לגבר, כדאי להתייעץ עם מומחה ולא לדחות את הטיפול.