מטשטשים ומחדשים

הבוטוקס הפך בשנים האחרונות לנושא שבו עוסקים לא מעט, המעודדים והמרוצים מול המתנגדים. אף על פי שלכל אחד שמורה ההחלטה אם להתערב ולשפר את המראה או להשאיר אותו כפי שהוא, לפני שמחליטים בנושא, כדאי לדעת כמה פרטים חשובים. מהו החומר המוזרק? מה הפעילות שלו? מהי השפעתו על הגוף? האם הוא בטוח לשימוש? האם כל אחד יכול לעבור את ההזרקה ואיך בוחרים היכן לעשות את הטיפול?

להחליק את הזמן

הפנים שלנו הם המראה לאופן חיינו, כמה צחקנו, כמה כעסנו, כמה התרגשנו וזה נהדר וטבעי. קמטי ההבעה והכיווצים המופיעים במצח, בין הגבות, בצידי העיניים, לצידי הפה ובעוד אזורים הם חלק בלתי נפרד מחיינו ונקראים קמטי הבעה. הקמטים או ההתכווצויות האלה יכולים לגרום לפנים למראה מעט נפול, עצוב או כועס, וטיפול הזרקת בוטוקס יכול במקרים אלולחולל שינוי גדול.הטיפול מעניק לפנים מראה רענן וצעיר ומעלים או מצמצם את קמטי ההבעה הקיימים. הצורך בשינוי והרצון לשיפור הם עניין אישי אשר תלוי במצב הנתון ועד כמה העניין מפריע לנו ופוגע באיכות חיינו.

מהו בוטוקס ואיך הוא מייצר שינוי?

החומר שאותו מזריקים הוא רעלן הקרוי בוטוליניום, חלבון אשר פועל כמרפה שרירים באזור ההזרקה, כך שהוא מביא להחלקת הכיווצים והקמטים המיוצרים באותם שרירים. הטיפול אינו פולשני ומתבצע על ידי רופא, אשר מזריק את החומר במספר מקומות בתהליך שלרוב אינו אורך יותר מעשר דקות. החומר מחליש ומשתק את שרירי הפנים באזור ההזרקה, כך שהעור נראה חלק יותר ומתוח. את התוצאות של הטיפול ניתן לראות כבר אחרי שלושה ימים, אך את התוצאה הסופית רואים אחרי שבועיים. השפעת החומר אורכת כשלושה עד שישה חודשים, ואחריה יש לחזור על הפעולה ולחדש את ההליך. עם החזרה על ההזרקה, משך הזמן בין הטיפולים עולה ומתארך.

האם בטוח להזריק בוטוקס?

החומר יעיל במיוחד לטיפול במראה הקמטים באזור המצח, בין הגבות ובצידי העיניים, ויש הזרקות גם באזור השפתיים שנועדו לעיצוב ועיבוי. מומלץ לבצע את הטיפול בגילאים צעירים יחסית, לרוב בין 50-40, כשהקמטים עדיין אינם עמוקים מדי. אף על פי שההליך אינו ניתוחי, חשוב להגיע לפגישת ייעוץ לפני הטיפול כדי לבדוק את ההתאמה לסוג זה. הרופא ישאל על אלרגיות ועל המצב הרפואי לפני שיאשר את ההמשך. ההליך הקוסמטי אינו כואב מאוד, וניתן לאלחש את המקום בעזרת קרם (אמלה) כחצי שעה לפני הטיפול, כך הוא כמעט לא מורגש. לאחר הטיפול תתבקשו להימנע מחשיפה לשמש ומפעילות גופנית מאומצת במשך יומיים.

כיצד בוחרים את המקום לטיפול?

למרות שיש אין־ספור קליניקות ורופאים המעניקים את הטיפול הזה, חשוב לבחור ברופא מומחה בתחום ההזרקות של בוטוקס כדי להבטיח מראה טבעי, משופר וכזה שיאריך ימים וייתן לכם את התוצאה שקיוויתם לקבל.