ללכת בקלות

עם ההתבגרות שלנו, גם הגוף שלנו מראה סימנים של התבגרות. הברכיים שלנו לעתים הן הראשונות "להודיע" שמשהו לא עובד כמו שצריך. פרוצדורות כמו החלפת מפרק ירך או ארתרוסקופיה של הברך הופכות להיות שכיחות מאוד בגילים מבוגרים – אך לא רק. האפשרות לבצע את ההליך בצורה פשוטה יחסית ועם סיבוכים מזעריים, מאפשרת לסובלים מבעיות במפרקי הרגליים לא לדחות את הטיפול לגיל יותר מאוחר כאשר כבר לא יהיה מנוס מניתוח.

טיפול מיטבי בברכיים

ארתרוסקופיה של הברך היא פרוצדורה אשר נחשבת לאחד ההליכים הכירורגים השכיחים ביותר בעולם האורתופדיה. הפעולה מבוצעת דרך חתך קטן בברך והפכה להיות פופולארית משום שהיא לא כרוכה בסיבוכים רבים. בשונה מהליך של החלפת מפרק ירך, ארתרוסקופיה של הברך היא גם כלי אבחנתי. באמצעות הליך זה ניתן לאבחן בצורה יותר מדויקת את המצב בו מצויה הברך של המטופל ובכך לטפל ביעילות בבעיות בברך, מבלי לבצע פעולה יותר פולשנית ומורכבת.
הטיפול המדויק והמקצועי בברכיים הוא לא דבר של מה בכך. יש חשיבות רבה ליכולות של הרופא המנתח ולניסיון שלו באיבחון ובטיפול בבעיות ברכיים.

תנועה בלי כאבים

עם הזדקנות הגוף אנו מגלים עוד ועוד אזורים אשר נשחקים וכבר לא מבצעים את התנועה בצורה חלקה ושאינה כואבת. כך גם עם בעיות ברכיים אשר מצריכות ארתרוסקופיה של הברך או הליך של החלפת מפרק ירך. כדאי לדעת שהגיל בו מבוצע ניתוח החלפת מפרק ירך הולך ויורד עם השנים. אם עד לאחרונה הגיל הממוצע אשר בו היה מבוצע ניתוח זה היה גיל 65, הרי שכיום הגיל רק הולך ויורד. הסיבה לכך היא שבזכות פרוצדורה מדויקת ופשוטה יחסית ניתן להקל על המטופלים הסובלים מבעיות בירך ולשפר בצורה ניכרת את איכות חייהם. ניתן בהחלט גם לבצע ניתוח זה למטופלים מבוגרים יותר, בני תשעים למשל, כמובן בהתאם למצבם הספציפי. גם אם ניתוח החלפת מפרק ירך איננה פרוצדורה שגוררת סיבוכים רבים, הרי שחשוב מאוד לבחור במנתח מיומן אשר ידע לבצע את ההליך על הצד הטוב ביותר.

בחירת מנתח

ישנם מנתחים רבים וטובים אשר מבצעים הליכים כמו ארתרוסקופיה של הברך וגם החלפת מפרק ירך. יחד עם זאת, יש חשיבות רבה לבחירה מדויקת של רופא מנתח אשר יבצע את ההליך. חשוב לפנות לרופא אורתופד אשר מתמחה בבעיה הספציפית (בין אם בברך או בירך) וכזה אשר יש לו ניסיון בביצוע ניתוחים אלה. רצוי לזכור שאין ניתוח אשר חף מסיכונים או סיבוכים כלשהם, אך מנתח מיומן יוכל לפרוס בפניכם את התמונה המלאה הכוללת גם מקרי קיצון. מומלץ לבחור ברופא מנתח שלא רק מנוסה אלא גם כזה שידע להתאים את אופן הניתוח המדויק למטופל. גם אם מדובר בבעיית ברכיים, הרי שכל מטופל הוא אדם נפרד, עם היסטוריה רפואית ומבנה גוף אחר, מה שדורש התייחסות אישית וממוקדת לכל מטופל.