הפיתרון הדיסקרטי לבעיות שמיעה

 

אובדן שמיעה עלול להשפיע על כל תחומי החיים, הן של הצעירים והן של המבוגרים. ביחס ללימודים, חוסר שימוש באמצעי עזר, עלול לגרום לסטודנט לאבד חומר למידה חשוב, עדכני ומשמעותי. מעבר לכך, הוא עלול לא לשמוע את חבריו ללימודים ואת הערותיהם, את מרציו או דברים משמעותיים מההדרכות השונות. על אף חוסר הנוחות או וסר הרצון של הסטודנטים לקויי השמיעה להיראות חריגים, עליהם להרכיב את מכשירי השמיעה בכדי לסייע לעצמם.

סביר להניח כי במשך שנות הלימודים הרבות, בתקופת טרום האוניברסיטה, הרגישו התלמידים השונים בבעיות מסוימות וספציפיות הקיימות אצלם. סטודנטים לקויי שמיעה, יודעים על פגם זה מאז ילדותם. אולם לימודים גבוהים באקדמיה דורשים תשומת לב רבה יותר, ריכוז ומוכנות גבוהה יותר, ולכן שמירה על מנהגים קודמים או צורות לימוד אשר התאימו לבית הספר התיכון – אינם יכולים להיות שמישים עוד.

 

חשיבות השמיעה כהכנה לאוניברסיטה

במידה, ואתה מרגיש כי אתה מתקשה בשמיעה בזמן פגישות ושיעורים, בתי קולנוע או סרטים, מסעדות, עסקאות קניות כמו בבית מרקחת או בנק, מקומות ציבוריים כגון שדות תעופה או מבנים עירוניים ועוד, במצבים אלה, מכשיר עזר לשמיעה יכול לעזור. התקנים אלה יכולים לעזור במיוחד באוניברסיטה או בזמן הרצאות, גם אם ישנם רעשי רקע מטרידים וגם אם ישנו מרחק רב מהרמקול.

 

ישנן אוניברסיטאות או מכללות, ואף קורסים לפסיכומטרי, אשר מנגישים את שירותיהם לליקויי שמיעה. במקרה זה, המרצים או המדריכים יהיו מודעים לכך שישנה מוגבלות מסוימת למרבית הסטודנטים, והם ינסו להתחשב, הן ברמה הפרטנית והן ברמת עזרי הלמידה. כיום, בעידן המחשבים, אין כל מניעה משום סטודנט להשתתף  בשיעורים ולהבין את תוכנם. במידה ולא קיימים שיעורים נגישים, יכול הסטודנט להיעזר במכשירי שמיעה באופן דיסקרטי ולא מורגש.

 

התמודדות עם הלימודים הגבוהים

הסטודנטים אשר לומדים במכינה או אלה אשר כבר התקבלו לאוניברסיטה או למכללה מחויבים להתמודד עם דרישות אקדמיות רבות ומורכבות. מעבר לחומר הלימוד המסובך, ישנם סטודנטים רבים אשר מתחרים על מקום ישיבה, אולמות גדולים ושיטת לימוד שונה ואחרת ממה שהורגלו אליה בתיכון. פגמים או נכויות מסוימים עלולים להפוך את הלימודים הגבוהים לקשים אף יותר. מכיוון שכל סטודנט רוצה להקל על עצמו כמה שאפשר, על סטודנטים אשר סובלים מליקוי למידה בחומרה זו או אחרת, לבדוק ולבחון את האופציות הרבות הקיימות לפניהם.

התמודדות אופציונלית יכולה להיות בצורת למידה בקבוצות מקוונות באמצעות למידה מרחוק ובסיוע מחשבים. באופן כזה, סטודנטים בעלי לקויות שמיעה ואחרים יוכלו לבטא את עצמם באופן בהיר וקולח יותר, ללא מעורבות או קושי ניכר.