מה צריך לדעת על ניתוח השתלת חזה?

למי שיש חזה גדול לא צריך להסביר הרבה על הבעיות הרבות שמתעוררות מכך. הוא מקשה על התפקוד בחיי היום יום, גורם לכאבים ואפילו פוגע בדימוי העצמי והביטחון העצמי של האישה. נשים רבות בעלות חזה גדול פונות לשירותי הרפואה האסתטית ומתעניינות בניתוח להקטנת חזה. אבל איך בעצם מקטינים חזה ומה צריך לדעת על ניתוח להקטנת חזה?

ראשית כל חשוב לדעת שמדובר בניתוח לכל דבר הנעשה על ידי רופאים כירורגיים ותחת הרדמה כללית. אמנם מדובר ברפואה אסתטית אבל מבחינת הדרישות הרפואיות אין הבדל בין ניתוח זה לבין כל ניתוח אחר. על הרופאים לנתח את מצבך הרפואי ובאחריותך למסור להם כל מידע רפואי רלוונטי. הרופאים צריכים לדעת אילו תרופות את לוקחת או לקחת לאחרונה וגם על היסטוריה של מחלות אצלך ואפילו במשפחה. כמו בכל ניתוח אחר יש לבצע צום לפני הניתוח וכמובן להפסיק לעשן.

ישנן שיטות שונות להקטנת חזה, או יותר נכון צורות ניתוח שונות. על הרופאים לבחון את רצונות האישה ולהתאים עבורה את השיטה המתאימה. גודל וצורת החזה הקיימים והגודל המיועד הם בין הגורמים המשפיעים על אופן החיתוך של הרקמות.

 

להלן כמה סוגי ניתוחים להקטנת חזה:

  1. ניתוח עם צלקת עוגן – רופאים רבים מעדיפים לעבוד בשיטה הזו, במיוחד כאשר מדובר בחזה גדול במיוחד. שיטה זו היא אידאלית להסרת כמות גדולה של רקמה ועור ולעצב מחדש את השד. החיסרון שלה הוא הצלקת הבולטת,  שנשארת לאחר הניתוח, בין העטרה לבין הקפל מתחת לשד.
  2.  ניתוח עם צלקת אנכית – טכניקות ניתוח שונות עושות שימוש בחיתוך אנכי היורד מאזור העטרה לקפל התת שדי. שיטה זו מתאימה לניתוח הקטנת חזה המשלב גם הרמה של החזה.
  3.  ניתוח לשאיבת שומן – כאשר מדובר בהקטנת חזה בהיקף מצומצם לעתים ניתן לעשות זאת באמצעות שאיבת שומן. ניתוח זה מתבצע על ידי מספר מצומצם של חתכים קטנים דרכם מוכנסת צינורית לשאיבת שומן.

לעתים ניתוח הקטנת חזה כולל גם הזזה של הפטמה, דבר אשר נעשה בחזה גדול ונפול. הרפואה האסתטית יכולה לבצע הקטנת חזה ולתת לו מראה יפה הכולל את הזזת הפיטמה, אך יש לקחת בחשבון שהפיטמה לא תוכל לבצע את תפקידה הביולוגי ופעולת הנקה לא תהיה אפשרית, גם לא תחושה ארוטית.