סוף טוב ל"סיפור ברכיים"

זה עלול לקרות בגיל מבוגר, אך גם צעירים רבים סובלים מכך: כאבי ברכיים. הכוונה היא כמובן לא לכאב רגעי בעקבות מאמץ גדול במיוחד אלא לכאבים שדורשים פיתרון מקצועי על ידי אורטופד מומחה ברכיים. יש סיבות רבות לבעיות ברכיים, בעיות שהופכות להיות "סיפור" של ממש עבור אנשים רבים. בעקבות כך הם חווים פגיעה ממשית באיכות החיים ונדרשים לפנות אל מומחה ברכיים. מתי נפנה אל רופא מומחה לברכיים? מה גורם לכאבים בברכיים? והאם יכול להיות סוף (שמח!) לסיפור? הכל בהמשך.

מתי לפנות אל רופא מומחה?

בדומה לבעיות בריאותיות אחרות, מרבית האנשים דוחים את הטיפול בבעיות ברכיים עד שהבעיה מחריפה וגורמת לפגיעה קשה באיכות החיים. אם אתם חשים כאב בברכיים, כאב אשר גורם לכם לתפקוד לקוי ולסבל, הגיע הזמן לפנות אל מומחה ברכיים. לא כל אורטופד הוא בעל מומחיות לטיפול בברכיים, ועל כן במידה וקיימת בעיה נקודתית בברכיים, חשוב לפנות אל אורטופד מומחה ברכיים. אורטופד אשר מתמחה בברכיים ידע לאבחן את הבעיה הספציפית ממנה אתם סובלים בצורה מדויקת יותר, ויוכל להתאים עבורכם את הפיתרון המתאים ביותר. מומלץ שלא לדחות את הטיפול מתוך מחשבה שהדברים יסתדרו מאליהם. אנו משתמשים כל העת בברכיים שלנו לצורך תנועה, וסביר להניח שהמשך פעילות כאשר כבר קיימת בעיה עלולה להחריף את הבעיה ואת הכאבים.

למה זה קורה לנו?

בניגוד לדעה הרווחת, לא רק אנשים מבוגרים סובלים מבעיות בברכיים. צעירים ומבוגרים, מתאמנים בקביעות וכאלה שכמעט לא עושים פעילות ספורטיבית – כולם עלולים לסבול מבעיה בברכיים אשר מצריכה פניה אל אורטופד מומחה ברכיים. על פי רוב, מרביתם של כאבי הברכיים יגרמו בעקבות תהליכים ניווניים במפרק או כתוצאה מתהליך דלקתי. מפרק הברך יושפע משינויים אלו ועלול להיות מוגבל בתנועה ולגרום לכאבים. איך תדעו מה בדיוק גורם לכאבים? זו בדיוק העבודה של מומחה ברכיים, אשר ידע לתשאל וגם לבחון על פי הממצאים השונים מה הגורמים לכאב. אנשים רבים חוששים לפנות לטיפול בהקדם בעיקר בשל החשש מניתוח וזאת על אף שניתוחי מפרק ברך מבוצעים כיום בשיטות מתקדמות אשר מאפשרות חזרה מהירה יחסית לפעילות. אך ניתוח הוא לא האפשרות היחידה אשר עומדת על הפרק כאשר יש כאבי ברכיים. מומחה ברכיים מקצועי ידע להתאים את הטיפול הנכון בהתאם לבעיה אותה איבחן.

התאמת הטיפול המתאים

הפניה אל אורטופד מומחה ברכיים מאפשרת אבחון מדויק של הבעיה והתאמה של הטיפול בה. לא תמיד האפשרות הראשונה תהייה ניתוח, אך במידה וכל האפשרויות האחרות מוצו, ניתן לשקול ביצוע של ניתוח החלפת מפרק שיבוצע על ידי מומחה ברכיים. מטופלים אשר סובלים מנזק כרוני לברך, בשל דלקת מפרקים שבעקבותיה קיימת שחיקת סחוס, סובלים מירידה באיכות חייהם ותפקוד לקוי. בפניה אל אורטופד מומחה ברכיים, יבדוק הרופא את המקרה. במידה וטיפולים שמרניים יותר בתרופות או בפיזיותרפיה אינם מועילים, מומחה ברכיים עשוי להמליץ על ביצוע ניתוח להחלפת מפרק הברך.