צריכים טיפולי שורש?

הנה זה מתחיל. אתם מתחילים להרגיש כאבי שיניים בלתי נסבלים. זה קורה. תחושות חוסר האונים שאתם מרגישיםכ עת היא תעבור ובמקומה תקבלו את השיניים שלכם בחזרה. אל תאבדו תקווה!

 אין ספק כי כאבי שיניים המביאים אתכם למרפאה לצורך טיפולי שורש אינם נעימים במיוחד- וכן מה שהביא אתכם הוא השינוי שחל במצב השיניים שלכם. התקופה בה העששת עברה את שכבת הזגוגית והדנטין והגיעה למוך השן אינה תקופה מהנה במיוחד. לא ממש כיף לסבול מכאבים, לחשוש להגיע לרופא השיניים ואז להיפרד מסכום כסף נכבד. אבל הכי לא נחמד זה לראות את השיניים משנות את הצבע והצורה. לפיכך, יש צורך בטיפול שורש.

 ביצוע תחת הרדמה מקומית

ברוב המקרים טיפול שורש מתבצע תחת הרדמה מקומית בלבד, אבל היום אפשר לבצע טיפול שורש גם בהרדמה כללית( מתאים במיוחד לאלה מאיתנו שלא ממש מסוגלים לשמוע את הרעשים..) אך זאת במידה והשן איבדה את החיות שלה ואין תחושה. בדיוק כפי שאנחנו מקפידים לבצע הכנה לפני משימות שונות שיש לנו בעבודה, כך גם יש לבצע הכנה במסגרת  טיפול שורש ולהגיע למרפאה לצורך צילום פנורמי זאת כדי לאבחן את המחלה.

 היכן נעשה הניתוח?

השאיפה של כולנו היא לחיות בעולם ללא כאב. כאב הוא מנגנון שמאותת שיש משהו לא תקין וצריך לטפל. טיפולי שורש נעשים על ידי רופאים מומחים ומתבצעים בסביבה סטרלית.

 נכון, החיים הם לא סדרת טלווזיה ויש להניח כי את פניכם לא יקדם ד"ר האוס, אבל עדיין תזכו לתנאים סטרילים על ידי רופא שיניים מומחה בתחום טיפולי שורש( אנדודונט). רופא שיניים מומחה ידע להתאים את הטיפול למטופל כך ששני הצדדים יהיו מרוצים.

כיצד מתבצע הטיפול? בתחילת הטיפול תקבלו זריקת הרדמה לאזור, בדומה לטיפול שיניים רגיל. בשלב הראשון רקמת מוך השן תסולק ולאחר מכן יתבצע ניקוי מקיף. לרובנו אין רצון  לבלות במרפאת השיניים תקופה ארוכה אלא להגיע למרפאה לפעם אחת על מנת לסיים את טיפול השורש. במהלך הטיפול הרופא מחדיר חומר מיוחד הנועד לסתימת תעלו השן. בסיום הטיפול  הרופא מבצע איטום רגיל של השיניים.

שליחת תגובה