קצבת נכות – חשוב לדעת

מאמר זה יעזור לכם להבין מהי קצבת נכות שמגיעה לאנשים עם אחוזים מסוימים של נכות, כיצד ניתן לדרוש את אותם אחוזי נכות שמגיעים לכם ומדוע כל כך הרבה אנשים אינם דורשים את מה שמגיעים להם מהמדינה ומחברות הביטוח.                                               

קצבה – מתמקדים בהבראה ומקבלים כסף

אנשים רבים שחווים אובדן כושר עבודה זמני או קבוע כתוצאה מתאונת עבודה או מחלה אינם יודעים שיש להם זכויות במדינת ישראל ומגיעות להם הטבות וקצבאות נכות זמניות או קבועות. אנשים אלו מעדיפים להשקיע  את האנרגיה שלהם בטיפולים שיובילו להחלמה ממחלה או המצב הרפואי אותו הם חווים כתוצאה מהתאונה ורק לאחר שהם מרגישים טוב יותר, לברר לגבי הבירוקרטיה והדברים שמגיעים להם. הם אינם מודעים לעובדה שהחלטה זו לעיתים מונעת מהם תקציב למימון שירותים מיוחדים, טיפולים ודברים חשובים נוספים שיעזרו להם להתמודד עם המצב הלא פשוט בו הם נמצאים.

מהי קצבת נכות?

קצבת נכות היא גמלה שניתנת לאנשים שאינם יכולים לפרנס את עצמם ואת משפחתם בעקבות מצב רפואי. יש אפשרות לקבל קצבת נכות מלאה או חלקית ויש תוספת סכומי כסף בעבור אדם שאחוזי הנכות שלו הם מעל לחמישים. במקרה בו לאדם אין פנסיה או ביטוח אובדן כושר עבודה פרטי והוא נשוי עם ילדים הוא יקבל תוספת של סכום מסוים לקצבה. התוספת היא עבור כל ילד עד גיל 18 ויש תוספת גם עבור בן או בת זוג מובטלים או כאלו שההכנסה שלהם חלקית. אם לאחר קריאת דברים אלו הבנתן שקיבלתם קצבה חסרה וזאת משום שלא הייתם מודעים לדברים או לא הגשתם את הניירת המתאימה, יש אפשרות של הגשת הניירות גם בשלב מאוחר יותר וקבלת הסכום החסר על כל התקופה, רטרואקטיבית.

אחוזי נכות- כיצד הם נקבעים?

אדם נכה הוא אדם שאינו יכול לתפקד באופן חלקי או מלא. יש סוגים שונים של נכות, אם מדובר על נכות פיזית, נפשית או קוגניטיבית. אחוזי הנכות הם אלו שקובעים אילו הטבות וסכום כסף  לאותו אדם. אחוזים אלו  תמיד יקבעו על ידי ועדה מיוחדת של המוסד לביטוח לאומי. ועדה זו כוללת רופאים מומחים שקובעים את אחוזי הנכות הרפואית בהתאם לספר הליקויים הרפואיים. בספר זה לכל ליקוי/מחלה משויכים אחוזי נכות. אם מדובר במספר בעיות רפואיות, יתבצע חישוב מיוחד ונקבע אחוז הנכות הכולל. במקרים בהם אחוזי הנכות הרפואית עוברים את הסף הנקבע מפנים את אותו אדם לוועדה מיוחדת שכוללת אנשי מקצוע שונים ואלו קובעים את אחוזי הנכות הכללית שלו וזאת בהתאם ליכולת התפקוד שלו והיכולת שלו להשתכר למחייתו.

שליחת תגובה