טיפולים גינקולוגיים בשיטות מודרניות

הרחם הוא האיבר שבו מתפתח ההיריון ויש חשיבות עליונה להתנהלותו התקינה. כאשר מתפתחות מיומות ברחם יש צורך לגשת לבדיקה אצל רופא נשים מומחה למיומות לצורך אבחון הבעיה. הרפואה המודרנית מאפשרת הוצאת מיומות, או בשמן האחר, שרירנים, באמצעות ניתוחים לפרסקופיים. ניתוחים כאלו היו נדירים בעבר וכל פרוצדורה הייתה מתבצעת באמצעות פתיחת הבטן. ברור לכולם, שהשיטה הלפרסקופית היא היעילה, המהירה והבטוחה יותר. הסיבוכים האפשריים קטנים יותר וההחלמה מהירה וקלה יחסית לפרוצדורות האחרות.
רופא נשים מומחה למיומות ימליץ לביצוע ניתוחים כאלו על פי גודל המיומה מיקומה, גיל האישה ועוד פרמטרים. החשיבות העיקרית להחלטה נובעת מגיל האישה ומרצונה להמשיך להרות בעתיד. שיטה לפרוסקופית מאפשרת, במקרים רבים, קיום הריון עתידי בצורה בטוחה כולל לידות טבעיות. גם נושא של הפסקת הריון הוא נושא שמטריד מאוד נשים בגיל הפוריות אשר מעוניינות להרות שוב. הפסקת הריון הכרחית במקרים שונים. יש מקרים של הריון שאינו רצוי, ואחרים שנובעים מסיבות רפואיות שמסכנות את חיי העובר או חיי האם. יש מקרים של חשש למומים מולדים ועוד. בכל מקרה, הפסקת הריון מחייבת קבלת אישור מוועדה מיוחדת אשר קיימת בכל בית חולים בישראל.
הפסקת הריון
הפסקת הריון יכולה להתבצע בתקופת ההיריון ומרבית הפרוצדורות מתבצעות עד לשבוע השביעי, אם כי ,יש רבים נוספים שמתבצעים עד לשבוע השנים עשר שלו. ניתן לבצע הפסקת היריון באמצעות תרופות וזה מייתר את הצורך בגרידה. צריך לקחת בחשבון, שלעיתים יש בשיטה זאת סיבוכים שמחייבים פרוצדורה פולשנית. ניתן לבצע הפסקת היריון פרטית במרפאת גניקולוגים מומחים, וכל אחת יכולה לבחור את המקום לאחר קבלת האישור מהוועדה. לטיפול במרפאה פרטית יש יתרונות רבים מסיבות רבות. הפסקת הריון מתבצעת בגרידה או בשאיבה, והגניקולוג הוא זה שמחליט בהתאם למצב הרפואי של האישה ועל פי נסיבות המקרה.
מרבית הנשים מעוניינות ללדת ילדים ולהקים משפחה בתהליך טבעי. אלא שיש מקרים רפואיים שמחייבים התערבות גניקולוגים לתיקון בעיות שנוצרות. מרפאת מומחים אשר מנוהלת על ידי רופאים בעלי מוניטין בתחום תטפל ביעילות בכל מקרה כזה. אין תחליף, לידע, לניסיון ולמיומנות, ובחירת גניקולוג מעולה היא החלטה מתבקשת. יש חשיבות גם לשיחות נפש מרגיעות מאחר והאישה מגיעה במצב נפשי מורכב. היא חוששת מההליך ומסיבוכים אפשריים שימנעו הריון עתידי. במרפאה מקצועית יש צוות עובדים מיומן אשר יבצע את הפרוצדורות במומחיות תוך שימת דגש גם על הטיפול הנפשי הנלווה אליו.