ניתוחי קיצור קיבה

אנשים שמנים מבקשים לרזות בשל סיבות בריאותיות ואחרות. משקל יתר מעמיס על מערכות הלב, השרירים, השלד, הנשימה ועל מערכות נוספות בגוף. הסכנה היא לסיבוכים בריאותיים שונים שמסוכנים לטווח הקצר והארוך. יש קושי בביצוע פעילות ספורטיבית ותחזוקת הגוף אינה טובה. במידה ואין עדיין סיבוכים מורכבים, אזי הסיכויים להגעתם יהיו גבוהים מאוד. מעבר לכך, אנשים רבים שסובלים מעודף משקל מעוניינים להיראות טוב ולכן הם מעוניינים בניתוח שיצליח לעזור להם בריאותית ואסתטית.
הרפואה המודרנית מאפשרת לאנשים שמנים ניתוחי קיצור קיבה בשיטות חדשניות המובילות להצלחות רבות. כיום, מתבצעים ניתוחים אלו ללא פתיחת הבטן ובשיטה לפרסקופית. באמצעות חור קטן במקום שנבחר ועל ידי שימוש במכשור עדין מאוד מצליחים לבצע שורה של ניתוחים כולל ניתוח קיצור קיבה שרוול הנחשב לאחד הפופולאריים והמבוקשים. ניתוח לפרסקופי מוריד את הסיכונים שהיו קיימים בעבר, ומגדיל סיכויי הצלחה. הוא תורם להחלמה מהירה ומונע אפשרויות לזיהומים ולסיבוכים שהיו נחלת העבר ונוצרו עקב פתיחת הבטן.
שיתוף פעולה של המטופל
מיני מעקף קיבה הינו ניתוח שנועד לאנשים שסובלים מהשמנת יתר חולנית והרעיון שמאחוריו הוא לייצור שרוול קיבה אותו מחברים ישירות אל המעי הדק. נפח הקיבה המוקטן והחיבור הישיר מובילים למצב שבו נכנס מזון מועט ומוגבל בכמותו והדבר תורם רבות להרזיה. השיטה הזו נחשבת לבטוחה, יעילה ואפקטיבית לטיפול באנשים שסובלים מסוכרת, לחץ דם ושומנים בדם. פרוצדורות של ניתוח קיצור קיבה שרוול לסוגיו נעשות לאחר שהמטופל מגיע לקליניקה של הרופא ושוטח בפניו את בעיותיו. הרופא ילמד על מצבו, יקבל ממנו מושג על רצונותיו, צרכיו וציפיותיו, ויקבל החלטה על סמך מצבו הרפואי.
כל החלטה תיעשה יחד עם המטופל לאחר שקיבל מידע מקיף על כל הנושא. נדרש שיתוף פעולה שלו לפני, ובמיוחד, אחרי סיום הניתוח. תהליך ההחלמה לאחר ניתוח מיני מעקף קיבה הינו ממושך והמטופל חייב לשמור על אורח חיים מתאים. הכוונה היא לתזונה נכונה ומסודרת ולפעילות גופנית מתאימה. אי שמירה על עקרונות יסוד אלו ואחרים נוספים שמובאים לידיעת המנותח, עלולה לגרום להשמנה חוזרת. לאחר ההשקעה הרבה מצד המטופל אין טעם לחזרה למצב הקודם. ניתוחי קיבה נקראים ניתוחים בריאטריים והם מסייעים לכל אחד להתחיל חיים חדשים באווירה אחרת. לא עוד קושי בפעילות מגוונת אלא קלילות רבה יותר. פחות נטילת תרופות והגעה לביקור במרפאות ויותר הנאה מהחיים.