אורולוגיה – מה הקשר בין כאבים בכליות לפוריות הגבר

גברים רבים בכל העולם סובלים מתסמינים של כאבים בכליות ואבנים בכליות, באופן דומה גברים רבים מאוד סובלים מבעיות שעל פניו אין בהן כל קשר לכליות – למשל אין אונות או בעיות הקשורות אל פוריות הגבר. אך בפועל בהחלט קיים קשר, קשר המיושם בפועל במדע הרפואה שנקרא אורולוגיה, כי בפועל מערכת השתן שהכליות הן חלק ממנה כמובן כוללת במסגרת אותה "צנרת" גם את מערכת המין הגברית.

אורולוגיה

הרפואה האורולוגית כסה תחומים חשובים מאוד עבור נשים וגבים כאחד, היא כוללת יותר תחומים "מכוסים" עבור גברים אך בהחלט כוללת גם שפע בעיות ומצבים של נשים. כאמור, האורולוגיה נוגעת למערכת השתן של גברים ונשים כאחד ולמערכת המין הגברית, לכן כאבים בכליות הם תחום אחריותו של רופא אורולוג וכך גם בעיות רפואיות של פוריות הגבר או אין אונות למשל. הגדרת ההתמחות באורולוגיה היא מערכת השתן ומערכת המין הגברית, כאשר מגוון הבעיות האפשרי הוא עצום ומכסה, בעיקר אצל גברים, מכלול רחב של איברים ותסמינים.

תעלות מערכת השתן והאיברים השונים המקושרים למערכת זו קרובים מאוד ולעיתים אף זהים למערכת המין הגברית והאיברים הקשורים אליה. לכן במקרים מסוימים בעיות במערכת השתן עשויות להיות קשורות או עקיפות לבעיות פוריות או אין אונות למשל ולהיפך. בתוך תחום האורולוגיה יש הרבה תת התמחויות מעבר לבעיות הנפוצות של כאבים בכליות, אין אונות ובעיות פוריות הגבר. כך יש אורולוגיה אונקולוגית, אורולוגיה כירורגית, התמקדות בתפקוד מיני ופוריות וכן הלאה.

כאבים בכליות

הכליות הן איבר מופלא ומורכב, איבר של מערכת השתן ומערכת ניקוז הרעלים מהגוף שפועל באופן מורכב ומתוחכם מאוד. כאבים בכליות יכולים להיות עקב מצבים רפואיים שונים, כאשר הנפוץ ביותר הוא כנראה אבנים בכליות. האבנים יוצרות כאבים בכליות שיכולים להיות קשים ובלתי נסבלים, כאשר הטיפול משתנה ויכול לכלול ריסוק האבנים בעזרת גלי קול וגם התערבות כירורגית או פולשנית אחרת. כאבים בכליות יורגשו לרוב באזור הגב התחתון או המותניים, חשוב לא להזניח ואם מתעורר חשד לבעיות במערכת הכליות והשתן לבדוק זאת בהקדם.

גורמים נוספים של כאבים בכליות הם דלקת, שהיא דלקת בדרכי השתן שהחמירה  והגיעה עד לכליות, תחושות של צריבה, כאבים וכן הלאה.

אורולוגיה ובעיות בתפקוד המיני ובפוריות הגבר

יש אורולוגים המתמחים בנושאים המורכבים והאישיים של בעיות תפקוד מיני לקוי כמו גן בבעיות פוריות הגבר. אין אונות היא חוסר יכולת להגיע לזקפה או לשמר אותה, כאשר אין אונות נגרמת או מסיבה פסיכולוגית-רגשית או פיזיולוגית או שילוב של שניהם. אין אונות היא פעמים רבות כתוצאה מבעיה בזרימת הדם אל הפין כמו גם בעיות אורולוגיות שונות – כאשר יש היום שלל טיפולים אפשריים ויעילים נגד אין אונות בגברים.

בעיות פוריות הגבר יכולות כמובן להיות קשורות לבעיות אין אונות והמקור להן, פוריות הגבר נבנית במערכת המין הגברית שכוללת כמה איברים חשובים. בעיות של פוריות הגבר יכולות להיות סירת זרע נמוכה או לא תקינה – באופן כללי חוסר יכולת ליצור הפרייה אצל נשים, כאשר המקור לבעיות הוא הגבר ולא האישה כמובן.

שליחת תגובה