שאלות נפוצות על מזרנים

לכולנו ידוע (או לפחות לכולנו אמור להיות ידוע כבר…) כי שינה טובה היא מרכיב מהותי באיכות חיים, מספיק שעות שינה בלילה ושינה עמוקה ואיכותית נמצאו במחקרים שונים כחשובים מאוד לבריאות תקינה, מערכת הורמונאלית מאוזנת, מנגנוני רעב ושובע במהלך היום וכן הלאה. מבחינה זו, אחד המרכיבים החשובים ביותר לאיכות השינה הוא ללא ספק מזרנים – שחייבים להיות טובים ומותאמים אישית. יש מזרונים אורטופדיים או לא אורטופדיים, טכנולוגיות שונות שנמצאות בשימוש ושאר מרכיבים בשוק הרחב של מזרנים איכותיים. מזרני פולירון המיוצרים בישראל ומציעים 15 שנות אחריות (!) לצד ייצור ישראלי איכותי וגאה, מציעים כמה שאלות נפוצות אשר יסייעו לכם בבחירת המזרן המתאים.

מה הסיפור עם הקפיצים? עדיף עם או בלי?

כאשר מדובר על מזרונים אורטופדיים ועל מזרונים איכותיים לשינה לאנשים רבים עולים כאסוציאציה ראשונה הקפיצים. מזרנים המכילים קפיצים קיימים כבר שנים רבות, כאשר כיום הטכנולוגיות של הקפיצים עצמם וכן של המערכות שמחזיקות אותם התקדמו משמעותית לעומת שנים עברו. מזרני פולירון למשל מגיעים במגוון רחב של אפשרויות עם קפיצים או ללא קפיצים. כמו כן חשוב לציין כי מזרונים אורטופדיים לא תמיד יכללו קפיצים ובהחלט יש אפשרויות אורטופדיות ללא קפיצים.

הרעיון של השימוש בקפיצים בתוך מזרנים הוא שמערכת הקפיצים תומכת בגוף הישן, הגוף מונח על ראשי הקפיצים אשר מעליהם שכבת נוחות נעימה. כיום, הטכנולוגיות המתקדמות כמו אלו המיושמות במסגרת מזרני פולירון מאפשרות לקפיצים לשמש גם כאמצעי להפחתת תנודות על המזרן – אם זזים בצד אחד בצד השני לא מרגישים זאת למשל – ועוד שאר יכולות מבניות ופיזיולוגיות. התאמה אורטופדית של מזרנים במוצרי מזרונים אורטופדיים נעשית במוצרים רבים הודות למערכות קפיצים מתקדמות.

באופן כללי, מזרנים עם קפיצים יכולים להרגיש קפיציים יותר, אך חשוב שלא יהיו קפיציים מאוד או מנגד קשים מדי. מזרונים אורטופדיים ללא קפיצים למשל מספקים תמיכה רחבה יותר ועל שטח מירבי על המזרן, אלו מזרני פולירון גמישים ובלי "קפיציות" כלל. בסופו של דבר מדובר על העדפה אישית ועל שיקולי תקציב.

רך או קשה?

כמובן שגם כאן מדובר על העדפה אישית לנוחות השינה ורמת הקושי של מזרונים אורטופדיים או שאינם אורטופדיים. רמות הקושי/רכות של מזרני פולירון ומזרנים בכלל הן מגוונות יחסית, בפועל אין חשיבות בריאותית או תפקודית למידת הקושי של מזרן כך שהנוחות היא השיקול המרכזי. כמובן שמבחינת מזרני פולירון איכותיים ועמידים הכוונה היא ממש לא למוצרים רכים מדי או כאלו ששוקעים בהם – זה כבר כן עניין בריאותי שיגרום לכאבי גב וכיוצא באלו.

מה מתאים לכאבי גב?

מי שסובל מכאבי גב זקוק לשירותים של מזרונים אורטופדיים – כאשר מומלץ מזרנים ללא קפיצים, קשים יחסית ועם תמיכה מירבית.

ויסקו ולטקס

לצד טכנולוגיות שונות המיושמות במסגרת מזרני פולירון ומזרונים אחרים, החומרים ויזקו או לטקס נמשמעים הרבה. לטקס הוא חומר גומי, רך וצמיגי יחסית ואילו ויסקו הוא פולימר בעל "זיכרון" – לרוב משלבים בין המוצרים.

שליחת תגובה